A georgiai Savannah az Egyesült Államok negyedik legnagyobb konténerkikötője, és az egyik legforgalmasabb a keleti parton lévők közül. A The Wall Street Journal beszámolója szerint csak tavasszal sikerült ledolgozni az elmaradásokat, és az utóbbi hetekben ismét kezdenek feltorlódni a ki- és berakodásra váró hajók, jelenleg mintegy negyven várakozik közülük a város előtt.
„Több mint kétszeresére nőtt a kereslet az importoldalon az előzeteshez képest, ez okozza a zsúfoltságot” – mondta a lapnak Griff Lynch, a Savannah kikötőjét üzemeltető Georgia Ports Authority ügyvezető igazgatója.
A kereslet az idén ráadásul a szokásosnál korábban nőtt meg, mivel több jelentős kiskereskedelmi cég is előrehozta az iskolakezdésre és az őszi–téli ünnepekre szánt cikkek behozatalát éppen amiatt, mert folyamatos problémákkal küzd az ellátási lánc – tette hozzá.
Savannah kikötőjében tavaly 2,9 millió konténer fordult meg, és a jelenlegi helyzet ismét bizonyítja, mennyire szűk ez a keresztmetszet annak ellenére, hogy a hatóságok Dél-Kaliforniától New Yorkig igyekeznek felgyorsítani a konténerek szállítását, és mozgásban tartani az árut. A koronavírus-járvány okozta kiskereskedelmi keresletnövekedés következtében tavaly óta nő az import, és a logisztika sem a tengeren, sem a szárazföldön nem képes ezzel lépést tartani. A nagy kaliforniai kikötőkben, Los Angelesben és Long Beachen, amely az ázsiai kereskedelmet bonyolítja le, januárban 109 várakozó hajó volt a csúcs. Ez a szám a hét elejére napi 17-re csökkent, de az importőröknek így is
hosszú várakozásra kell számítaniuk, amíg vasúton elszállíthatják az árut Dél-Kaliforniából.
Ezért fennakadások alakultak ki olyan helyszíneken, mint a savannah-i, New York-i és New Jersey-i kikötő, mivel a szállítmányozók alternatív útvonalakat kerestek. Nincs viszont gond egyelőre a Savannah-tól alig 160 kilométerre lévő dél-karolinai Charleston kikötőjében. „Tekintettel a keleti partoknál közlekedő hajók számára és az import folyamatos beáramlására, ezt az időszakot arra használjuk fel, hogy felkészüljünk arra, hogy hamarosan valószínűleg még több hajó fog kikötni a charlestoni kikötőben”" – mondta Barbara Melvin, a Dél-Karolinai Kikötői Hatóság vezérigazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.