BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A játékiparba is betörne a Netflix

A Netflix egyre több pénzt fektet a Netflix Games nevű szolgáltatásába, de egyelőre kevesen játszanak vele. Viszont a cég újabb stúdiók felvásárlásával adja jelét annak, hogy komolyan veszi a területet.

A Netflix igyekszik betörni a játékiparba, de a 221 milliós előfizetői bázisának kevesebb mint egy százaléka játszik a Nexflix Games nevű szolgáltatással - derül ki az az Apptopia nevű kutatócég adataiból. 

A Netflix Games táblagépeken és okostelefonokon érhető el, a Netflix előfizetés része.

A játékok nem tartalmaznak sem hirdetéseket, sem alkalmazáson belüli mikrotranzakciókat. Többségük kapcsolódik a streamingplatform valamelyik sorozatához vagy filmjéhez, például két Stranger Things játék is elérhető, továbbá a The Queen’s Gambit alapján készült egy sakkjáték is.

Vannak persze kivételek is, a Knittens a Candy Crush és a cuki macskák találkozása, a Dominoes Café pedig szó szerint csak dominó. A streamingóriás exkluzív játékokkal is igyekszik meghódítani a felhasználók szívét, a legutóbb bemutatott Poinpy egy ügyességi program, amiben egy szörnyet kell gyümölcsökkel etetni. 

Netflix games
Fotó: Netflix

A vállalat titkolózik a játékipari stratégiájával kapcsolatban, de az Apptopia szerint a 221 milliós előfizetői bázis kevesebb mint egy százaléka játszik, a játékokat 23,3 millió alkalommal töltötték le. Ez nem tűnik soknak, de a kutatócég adatai szerint napi 1,7 millió felhasználó indítja el valamelyik programot. 

Jelenleg 26 cím érhető el, és ezt szeretnék az év végére ötvenre feltornázni.

A Netflix nemrég három játékstúdiót vásárolt fel, nagyon úgy néz ki, hogy komolyan veszi a szegmenst. Azt nem tudni, hogy a streamingóriás eddig mennyit fektetett be az ágazatba, az viszont kiderült, hogy a finn Next Games felvásárlása 72 milió dollárba került. Egyelőre azonban nem ez fogja megmenteni a vállalatot az előfizetők számának zsugorodásától, viszont a jövőben akár komoly tényezővé is vállhat a játékiparban. 

 

A Netflix Games kínálata önmagában nem elég ahhoz, hogy megérje a teljes előfizetési árat, de vonzó lehet azoknak, akik még bizonytalanok a megújítással kapcsolatban. 

 

Arról mi is beszámoltunk, hogy a Netflix az elmúlt hónapokban egymillió előfizetőt veszített, viszont a cég vezetése bizakodik és pozitívan látja a jövőt.
 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.