BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hat kiadót vásárolt fel Európa legnagyobb gamingvállalata, az Embracer

Az öreg kontinens legnagyobb gamingvállalatának számító Embrace nem bír leállni, és újabb felvásárlásokról adott hírt, miközben nyeresége és eladásai is nőttek, bár a vártnál kevésbé nagyobb ütemben.

A számtalan kiadót és stúdiót egyesítő, Európa legnagyobb játékipari vállalatának számító Embracer hat új felvásárlást jelentett be, miután az első negyedévben növelte eladásait és nyereségét – írja a Financial Times.

Embracer
Fotó: Getty Images

A svéd vállalat egy négyéves felvásárlási hullámát követően újabb vételekről számolt be. A cég megállapodásokat kötött az amerikai Limited Run Games, a Singtrix karaoke, a Tuxedo Labs PC-s játékstúdió, a Gyűrűk Ura és a Hobbit irodalmi művek szellemi tulajdonjogainak megvásárlásáról, valamint egy olyan vállalat bekebelezéséről, amelynek a kilétét nem fedték fel.

Az Embracer arról számolt be, hogy a június 30-ig tartó három hónapban az árbevétel az előző évhez képest megduplázódott, és 7,1 milliárd svéd koronára (681 millió dollár) nőtt, bár ez kicsit elmaradt az előzetes várakozásoktól.

A cég szerint működési eredménye 3 százalékkal, 1,32 milliárd svéd koronára emelkedett, ami kissé alulmúlta a becsléseket. A csoport megismételte az egész évre vonatkozó előrejelzését, és bejelentette, hogy 25-30 százalékos organikus növekedésre törekszik. Portálunk is beszámolt arról, hogy a járványvédelmi intézkedések feloldása után az emberek kevesebbet játszanak, és a megélhetési költségek miatt kevesebb gamingterméket vesznek. 

Az Embracer gyenge teljesítményről számolt be a konzoljátékok területén, amit ellensúlyozott a táblagépes és a mobiljátékok erősödése.

Az Embracer bevételeihez legnagyobb mértékben az Asmodee nevű cég  járult hozzá, amely kártyajátékokat és táblás játékokat fejleszt. Júniusban a szaúd-arábiai állami vagyonalap egymilliárd dollárt költött az Embracerben való részesedésre, ezzel a csoport szerint egy regionális központot hozhat létre az országban, hogy terjeszkedhessen a Közel-Keleten és Észak-Afrikában.

Az Embracer 120 játékfejlesztő stúdióval rendelkezik (szemben a négy évvel ezelőtti tíz stúdióval), és közel 13 ezer alkalmazottja van.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.