Az Európai Uniónak jobban meg kellene védenie az autóiparát Kína és az Egyesült Államok protekcionista stratégiáival szemben – jelentette ki kedden Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter. A tárcavezető a hétfőn megnyílt Párizsi Autószalonon beszélt arról, hogy az európai országoknak össze kell fogniuk az érdekeik jobb érvényesítéséhez – számolt be róla az MTI.
A mi problémánk az, hogy a nagy partnereink protekcionista stratégiákat választottak. Emmanuel Macron köztársasági elnöknek washingtoni látogatásán képviselnie kell ezzel kapcsolatban az érdekeinket
– hangsúlyozta Bruno Le Maire.
Emlékeztetett arra, hogy az Egyesült Államok a jövőben csak az Észak-Amerikában gyártott elektromos járművek vásárlásához kíván támogatást nyújtani. A miniszter szerint az ilyen agresszív kereskedelmi politikákkal szemben elengedhetetlen kölcsönösséget alkalmazni a kereskedelmi kapcsolatokban Európa, az Egyesült Államok és Kína között. Hozzátette, hogy az európai preferenciának az uniós tagállamok által alkalmazott eszközök között kellene szerepelnie.
Emmanuel Macron egy hétfői lapinterjúban megerősítette, hogy havonta 100 euróért bérelhetnek majd villanyautót az alacsony jövedelműek 2024-től Franciaországban. Az intézkedést a gazdasági miniszter szerint azért halasztotta el egy évvel a kormány, hogy arra az európai autógyártók felkészülhessenek, és ne az EU-n kívüli cégek használják ki a lehetőséget.
A halasztás időt hagy az európai autógyártóknak a lehető legjobb ajánlat létrehozására, és az Európai Uniónak is beleegyezését kell adnia ahhoz, hogy ezeket a járműveket szubvencióval láthassuk el
– hívta fel a figyelmet a köztársasági elnök.
Bruno Le Maire üdvözölte, hogy a Citroent, a Fiatot, az Opelt és a Peugeot-t összefogó Stellantis autóipari egyesülés és a Renault az elektromos autók gyártásáról tett számos bejelentést az autószalonon.
Azt is kérte a két francia autógyártótól, amelyeknek az állam is részvényese, hogy harminc évig tartó külföldi gyártás után, telepítsék vissza a telephelyeiket Franciaországba.
A Stellantis autógyártó vezetője az autószalon keddi napján arra figyelmeztetett, hogy a megugró infláció leküzdését célzó intézkedések a gazdasági növekedés lassulását kockáztatják – írta meg a Reuters. Carlos Tavares vezérigazgató arra számít, hogy az inflációt csak egy-két év múlva lehet majd ismét kordában tartani.
Az infláció mindenképpen csökkenni fog, erről a magasabb kamatlábak gondoskodnak. Viszont ez a gazdaság lassulásával is együtt jár majd, ami a munkanélküliség növekedését is jelenti
– fogalmazott a szakember.
Bruno Le Maire bírálta azokat, akik tiltakoznak az Európai Unió azon terve ellen, amely szerint 2035-től teljesen betiltanák a belső égésű motorral szerelt típusok forgalmazását.
Lehet azon sajnálkozni, hogy az Európai Unió nem hagyta meg a technológiai szabadságot az autógyártóknak, de semmi értelme utólag keseregni. Fel kell inkább gyorsítani a döntést, amelyet közösen hoztunk, azaz az átállást az elektromos autók gyártására
– mondta a miniszter.
A Párizsi Autószalon a világ legnagyobb és legrégebbi autókiállítása. A rendezvény idén ünnepli a 124. születésnapját. A kiállítást eredetileg Nemzetközi Autó-, Kerékpár- és Sportkiállítás néven rendezték meg először 1898-ban, Párizsban. A Párizsi Autószalon ennek a kiállításnak az örököse, illetve ez az esemény vonzza minden évben a legtöbb a szakkiállítások közül a legtöbb látogatót.
A Párizsi Autószalon idén október 18-tól 23-ig tart és a párizsi Paris Expo Porte de Versailles konferencia-központ ad neki otthont.
Az idei szemlét négy év után rendezték meg ismét és számos változást lehet látni a korábbi évekhez képest – írta meg az Autocar szakportál. Az egyik szembetűnő változás, hogy rengeteg kínai kiállító jelent meg az eseményen, miközben a németek eltűntek a reflektorfényből. Nemcsak a német gyártók jelenléte volt ritkásabb az idei expón, hanem a belsőégésű motorokból is jóval kevesebb volt.
Összefoglalva azt lehet mondani, hogy az európai autóipart a Párizsi Autószalonon látottak alapján a kínai elektromos járművek fogják dominálni.
A kíni dominancia mellett Carlos Tavares, a Stellantis vezére sem ment el szó nélkül. Viszonylag nyers megnyilvánulásában
arra kérte az európai döntéshozókat, hogy védővámokkal óvják az erősödő kínai jelenléttől az európai gyártókat.
Szerinte szükség van a támogatásra, különben Európa autógyártását maga alá fogják gyűrni a kínaiak.
Ahogy arról már a VG is írt, az egyik legnagyobb elektronikai bérgyártója, a Foxconn arra törekszik, hogy az elektromos autók terén a világpiac majdnem 50 százalékát lefedjék. Nemcsak a Foxconn, hanem más kínai vállalatok is az Európán belüli terjeszkedésben látják a jövőjüket. A következő öt évben elterjedhetnek az új kínai autómárkák Magyarországon. Piaci szakértők szerint évente 10-15 ezer új autó kerülhet a hazai utakra a kínai gyártóktól. Elemzők szerint a jelenlegi átlagár jellemzi majd ezeket a kocsit, de felszereltség tekintetében többet kínálhatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.