Több mint 410 kilométeres óránkénti sebességgel száguldott a horvát csodagyerek, Mate Rimac legújabb hiperautója, a Nevera. Az 1888 lóerős kocsi ezzel rekordot állított fel, és elnyerte a világ leggyorsabb szériagyártású elektromos autójának címét.
A nemzetközi sajtóban gyakran horvát Elon Muskként emlegetett Mate Rimac sztorija 2009-ben kezdődött. A fiatal, akkor még 24 éves elektrotechnikus, akit munkájában Nikola Tesla inspirál leginkább, ekkor építette meg első elektromos autóját. Az ifjú feltaláló az évek során a világon egyedülálló technológiát fejlesztett ki, ezzel pedig rövid idő alatt látványos eredményeket ért el.
Elektromos motorjai ugyanis rendkívül nagy teljesítményt adnak le nagyon rövid idő alatt, mindezt minden más villanyautónál energiatakarékosabban. A forradalmi ötleteire alapozva
Mate az évek során több autó-prototípust is legyártott, de a valódi áttörést a Nevera hozta számára.
A 2018-ban C2 néven bemutatott 1888 lóerős kocsi minden várakozást felülmúlt. A 2021 tavaszától sorozatgyártásban készülő hiperautó tavaly nyáron egy teszt során mindössze 1,9 másodperc alatt gyorsult nulláról százra, ezzel pedig megdöntötte az addigi világrekordot. A horvát feltaláló ezzel nem elégedett meg, ezért a Neverát elvitték néhány próbakörre a Bugatti tesztpályáján. Az eredmény egy újabb világrekord lett.
A horvát autó 412 km/h sebességet ért el, ezzel pedig ez lett a leggyorsabb szériagyártású elektromos kocsi a földön.
Mate Rimac nem véletlenül a Bugatti pályáján tesztelte a csúcsautóját, a horvát csodagyerek ugyanis másfél éve a Bugatti többségi tulajdonosa. Az eredetileg a Volkswagen csoport tulajdonába tartozó francia szupersportkocsi-márka részvényeinek 55 százalékát a feltaláló a Rimac Automobili részvényeinek 49 százalékáért cserébe kapta meg. Az üzletből mindkét fél profitált, mert így a Volkswagen hozzáfért Rimac technológiájához, a horvát fél pedig megkaparintotta a Bugatti gyártási és tesztelési kapacitásait.
Ennek ellenére a Neverát továbbra is Zágrábban gyártják, és a tervek szerint ez a jövőben sem változik.
A horvát főváros közelében épül ugyanis a 200 ezer négyzetméteres Rimac Campus. Ha elkészül, ide költöztetik a Nevera gyártását, de az üzem nemcsak gyártósorként, hanem oktatóközpontként is funkcionál. Mate Rimacnak ugyanis eltökélt szándéka egy saját szakértői mérnökgárda kinevelése. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy a Bugattit elhanyagolná. A tervek szerint a jelenlegi kifutó Bugatti-modell, a Mistral után a francia márkát átalakítják, és 2025-től teljesen elektromos autókat gyártanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.