Hatalmas mennyiségben érkezik olaj Kínába a következő hetekben, ám a koronavírus elleni védekezés céljából elrendelt lezárások miatt elképzelhető, hogy fölösleges volt az igyekezet a készletek felhalmozására.
Az olajtermelő országok napi közel 9,3 millió hordónyi olajat indítottak útnak októberben Kína felé a Bloomberg által elvégzett, a tankerek úti célját vizsgáló elemzés szerint. Ez közel napi félmillió hordóval több, mint a szeptemberi adat, sőt tavaly december óta a legnagyobb mennyiség.
Ahogy egyre több hajó közli melyik kikötőbe tart, ráadásul ezek a számok tovább emelkedhetnek.
A szállítmányok egy részét valószínűleg még szeptemberben rendelhették meg, amikor voltak arra utaló jelek, hogy véget érnek a drasztikus lezárások az országban. Éppen ezért több finomító is rengeteg olajat rendelt, a PetroChina-tól a Sinopec-ig és ChemChina-ig, és a következő hónapban vagy januárban ezek a készletek várhatóan meg is érkeznek.
Kínát jelenleg így annyi szupertanker jelölte meg céljaként, amennyire 20 hónapja nem volt példa, azonban egyre kevesebb jel mutat arra, hogy az ország kiszabadul a lezárások fogságából.
Kína egészségügyi hatóságai megerősítették, hogy a koronavírus elleni küzdelem stratégiájában nem várható változás.
Az ország finomítói azonban a készterméket külföldön is értékesíthetik miután az új exportkvóták a korábbinál 15 millió tonnával nagyobb mennyiség kivitelét engedélyezik. Az állami tulajdonú kőolajfinomítók így az év végén valószínűleg fokozni fogják termelésüket akkor is, ha a belföldi kereslet továbbra is gyenge marad.
Az orosz üzemanyag egy része továbbra is Európába kerül – Kínán átA kínai finomítók hatalmas exportkvótát kaptak a gyenge belföldi kereslet, és vélhetőleg az európai üzemanyagimport növekedésére várva. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.