Folytatódnak Indiába az orosz olajszállítások – az ársapka alatt. Ezzel Moszkva már most megszegte azt az ígéretét, hogy nem szállít az ársapka alatt. A szállítmányokat ráadásul nyugati biztosítókkal kötött szerződések védik.
A Financial Times értesülései szerint legalább hét nagy orosz tanker indult el az olajársapka hatálybalépése, azaz december 5. óta, holott Putyin egyértelműen közölte, hogy nem szállítanak az árkorlát alatt. A tartályhalyók 5 millió hordónak megfelelő nyersolajat szállítanak, Oroszország Balti-tengeri kikötőiből indultak.
Moszkva közben felállított egy árnyékflottát, amely nagyjából 100 tankerből áll,
a kereskedők és a szállítmányozók szerint azonban az oroszok továbbra hajóhiánnyal küzdenek, és nem tudják majd tartani az export mennyiségét. A buliba az arab, közel-keleti, a görög és a norvég hajótársaságok is beszálltak. Egy tankert a nagy hajózási vállalatok átlagosan 15 évig használnak, utána leselejtezik és eladják. A Reuters szerint ezek rekordáron adták el az öreg tankereket a közel-keleti és az ázsiai vevőknek.
Ezek elsősorban Indiába és Kínába szállítják az orosz olajat. Arra számítanak, hogy a helyi, közel-keleti biztosító- és viszontbiztosító-társaságok nagyobb hajlandósággal finanszírozzák őket, lévén a nyugati cégeknek ez tilos. A Vitol, a világ legnagyobb független olajkereskedője még novemberben közölte, hogy
a tengeri szállítású orosz olaj várakozásai szerint napi egymillió hordóval, a korábbi szint ötödével csökken, mivel nincs elég szállítóeszköz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.