Több más terméke után a webes Gmail esetében is bevezeti az úgynevezett kliensoldali titkosítást (client-side encryption, azaz CSE) a Google.
A felhasználók így védettebb leveleket küldhetnek és fogadhatnak, ám a tárgy, az időbélyeg és a címzettek listája továbbra sem lesz titkosított – a funkció jelenleg a béta verziónál tart.
A vállalat közlése szerint a Google Workspace Enterprise Plus, Education Plus és Education Standard ügyfelek 2023. január 20-ig jelentkezhetnek a bétatesztre, mielőtt a nyilvános verzió egy későbbi időpontban megjelenik.
A személyes Google-fiókkal rendelkező ingyenes felhasználók számára (egyelőre) nem lesz elérhető a funkció.
A kliensoldali titkosítás más termékeiknél már jó ideje működik, így a Google Drive, a Dokumentumok, a Sheets, a Slides, a Meet és a Naptár esetében.
Év elején írtunk arról, hogy adathalászok a Google Dokumentumok megjegyzés funkciójával küldtek vírusos tartalmakat az áldozataiknak – figyelmeztetett akkor a Nemzeti Kibervédelmi Intézet. A támadók Google-dokumentumokat hoztak létre, amelyekhez megjegyzéseket fűztek az áldozatok megemlítésével (a „@” jellel). Ezt követően a Google automatikus értesítést küldött a célszemélyek e-mail-fiókjába, miszerint egy másik felhasználó megemlítette őket egy dokumentumban.
Az e-mailben szereplő megjegyzések olyan hivatkozásokat rejtettek, amelyek vírusos vagy adathalász weboldalakra irányították át az áldozatokat.
A támadási módszer a Google Slide megjegyzéseinél is működött, problémát azóta orvosolta a cég.
A Google hosszú évek óta folyamatos növekedésben van, és várhatóan nem is áll meg egyelőre. A korábbi évek két számjegyű bevételnövekedését követően az elemzői várakozások az idei évre és 2023-ra is 12 százalék feletti árbevétel-emelkedést jeleznek.
A Google Services szegmens tavaly több mint 237 milliárd dollár bevételt generált 91,9 milliárd dollár működési eredmény mellett.
A szegmensbe tartozó Google Search a cég bevételeinek tetemes részét adja. A YouTube-reklámokból befolyó eladások ugyan csalódást okoztak a harmadik negyedévben, ami a TikTok térhódításának következménye is lehet, azonban a jövőben a YouTube Shorts javíthat ezen a versenyhelyzeten, de nyilván benne van az is, hogy a recessziós félelmek miatt a vállalatok visszafogták a marketingköltéseiket. A cég másik szegmense a Google Cloud, amely viszont a vártnál jobb eredményt hozott a harmadik negyedévben, és a felhőalapú szolgálatások középpontba kerülésével jókora növekedésre lehet majd képes a következő években.
A cég magas, 30,55 százalékos működési eredményhányadot tudott elérni a 2021-es évben. A 2022-es eredményére negatív hatással bírhat a kamatemelés és a gazdasági lassulás, ami a bevételek mértékének csökkenéséhez vezethet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.