A világ vezető autócsipgyártója hétfőn jelentette be, hogy kedden megnyitja pekingi üzemét, de a leállás miatti kiesést képes pótolni a meglévő készletekből, így nem számít nagyobb problémákra az ellátásban. A gyártást pénteken állították le az üzemben, amely főként ipari és háztartási gépekhez állít elő félvezetőket.
A nagy külföldi gyártók közül eddig csak a Renesast érintették a koronavírus-korlátozások miatti leállások, és bár ez alig pár napig tartott, a Reuters szerint a japán cég esete mutatja, hogy a súlyosbodó helyzet mindenkire kihat. A szigor ugyan jelentősen enyhült, de ez egyúttal azt is jelenti, hogy a járvány gyorsan terjed országszerte. Közegészségügyi szakértők szerint Kína most fogja majd megfizetni annak az árát, hogy a zérótolerancia politikája miatt a lakosságban nem tudott kialakulni természetes immunitás a koronavírussal szemben, és alacsony az idősek átoltottsága.
A Renesas állítja elő a világ autógyártói által használt mikrovezérlő csipek mintegy harmadát, és egyike a sok nagy japán gyártónak, amelyek Kínában is működnek. A cégnek az ország keleti részén található Szucsou városában is van egy üzeme. A kínai gyártásban fellépő bármiféle zavar kellemetlen lehet a japán autóipari vállalatok számára, mivel jókora kapacitást működtetnek a világ második legnagyobb gazdaságában. „A koronavírus terjedése miatt továbbra is alkatrészhiány van, és egyes kínai gyárak módosítják a termelésüket” – ismerte el a hírügynökségnek a Toyota egyik szóvivője, míg a Nissan egyelőre nem nyilatkozott.
Aggódhat a világ legnagyobb szerződéses elektronikai gyártója, a Foxconn is, amely az Apple legnagyobb beszállítója, és várhatóan 25 millió tajvani dolláros pénzbírságra számíthat, mert Tajpej engedélye nélkül fektetett be egy kínai félvezetőgyártó cégbe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.