Japánban 5,6 százalékkal csökkent és 45 év óta a legalacsonyabb szintre esett vissza az új autók eladása 2022-ben a megelőző évhez képest,
elsősorban a félvezetőhiány miatt és annak a hatására, hogy a koronavírus-járvány fennakadásokat okozott az ellátási láncokban.
A japán autókereskedők szövetségének csütörtökön közölt adatai szerint tavaly 4 201 321 új autót adtak el az országban, beleértve a maximum 660 köbcentis motorral felszerelt kisautókat is.
A belföldi autóeladások tavaly az 1977 óta nem látott alacsony szintre estek vissza, amikor körülbelül 4 millió 190 ezer járművet adtak el.
Az ágazati szervezet adatai szerint a kisautókon kívüli újautó-értékesítés 8,3 százalékkal, 2 563 184 darabra csökkent, míg a kisautókból 1 638 137 darabot adtak el, 0,9 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.