Az amerikai szabályozók tavaly több bankot, köztük a Morgan Stanley-t, egyenként 200 millió dollárra büntettek, mert munkavállalóik megsértették az ügyiratkezelési szabályokat a személyes üzenetküldő alkalmazások, például a WhatsApp üzleti célú használatával. A botrány és a büntetés megtépázta a befektetési bank hírnevét.
A Morgan Stanley most súlyos pénzbüntetést szabott ki azokra az dolgozóira, akik munkaügyeikre használták a WhatsAppot és más, nem a cég rendszereihez tartozó üzenetküldő alkalmazást.
A néhány ezer dollártól millió dollárig terjedő büntetéseket a bank egy pontrendszer alapján határozta meg. Figyelembe vették a munkavállaló elküldött üzeneteinek számát, a bankszakmában eltöltött idejét és esetleges korábbi figyelmeztetéseit. A pénzbírságokat – azok nagyságától függően – a bónuszokból vagy a jövőbeni fizetésekből vonják le.
A Wall Street-i óriásbank tréningeken, továbbképzéseken is okítja dolgozóit arról, hogy mikor kell a magáneszközökön folytatott beszélgetéseket áthelyezni hivatalos csatornákra például a munkahelyi e-mailjükre. Ilyen lehet mondjuk az a látszólag ártalmatlan eset, amikor a kollégák egy megbeszélés időpontjáról cserélnek információt.
Sok bank már megköveteli a dolgozóktól, hogy a munkával kapcsolatos üzeneteiket lefényképezzék a személyes eszközeiken, és azt megőrzésre továbbítsák a megfelelőségi osztálynak – írta meg a Financial Times.
A hír pár nappal azután érkezett, hogy James Gorman elnök-vezérigazgató 2022-őt erős évnek nevezte 16 százalékos saját tőke arányos megtérüléssel. A Morgan Stanley ugyanakkor megvált munkavállalóinak 2 százalékától, azaz mintegy 1600 embertől tavaly év végén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.