A legtöbb németországi repülőtéren – többek között a két legnagyobb légikikötőben, Münchenben és Frankfurtban – felfüggesztették a járatokat, míg a Deutsche Bahn vasúttársaság törölte a távolsági vonatokat az elmúlt évtizedek legnagyobb sztrájkja során. A kivételek közé tartozik a fővárost és térségét kiszolgáló Berlin-Brandenburg nemzetközi repülőtér (BER), itt a belföldi járatokat törölték.
A munkabeszüntetést a 2,5 millió munkavállaló nevében fellépő Verdi és a 230 ezer dolgozót képviselő EVG szervezi: előbbi 10,5, utóbbi 12 százalékos béremelést követel, míg a munkáltatók 5 százalékot ajánlottak. Az érdekvédelmi szervezetek a magas inflációval indokolták az akciót. A Verdit vezető Frank Werneke szerint ez az elmúlt évtizedek legnagyobb sztrájkja, míg Martin Burkert, az EVG elnöke közölte, hogy a munkaadók még nem tettek elfogadható ajánlatot a béremelésekről, és figyelmeztetett:
a közeljövőben további figyelmeztető munkabeszüntetések várhatók, akár húsvét idején is.
A egész országra kiterjedő akció ma éjfélig tart, tegnap München repülőterén volt a nyitánya, ahol több járatot is töröltek. A Deutsche Bahn szerint a sztrájk túlzó, alaptalan és szükségtelen. A munkáltatók arra figyelmeztetnek, hogy a közlekedési dolgozók magasabb fizetése a viteldíjak és az adók emelését eredményezné, hogy ki tudják gazdálkodni a béremelését. A német sztrájk nem egyedülálló Európában: az Egyesült Királyságban és Franciaországban számos megmozdulást tartottak a munkavállalók a jobb életkörülményekért az elmúlt hónapokban – írja a Reuters.
A német fogyasztói árak februárban a vártnál nagyobb mértékben, 9,3 százalékkal emelkedtek éves összevetésben, sőt: Németország technikai recesszióba süllyedhet a DIW szerint. Európa legnagyobb gazdaságában a nagyobb reptereken két hete is tartottak munkabeszüntetéseket.
Megegyezett az Európai Bizottság Németországgal, nem végzik ki a belső égésű motorokatAz Európai Bizottság és Németország szombaton közösen bejelentette, hogy megegyezésre jutottak a kizárólag belső égésű (fosszilis üzemanyaggal működő) motorral hajtott autók jövőjével kapcsolatos, hetek óta húzódó vitájukban. A döntés lehetővé teszi az ilyen motorokkal felszerelt új járművek regisztrációját 2035 után is, de csak abban az esetben, ha teljes mértékben klímasemleges üzemanyagot használnak. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.