A Twitter januárban jelentette be, hogy a 2019-ben bevezetett tilalomnak vége, és visszaengedi a politikai hirdetéseket az oldalra. Elon Musk tavaly ősszel, amikor átvette a közösségi médiaóriást, ígéretet tett az átláthatóságra, ezt kérdőjelezi most meg a Politico cikke, amely szerint március eleje óta nem tüntette fel az oldalán futó politikai hirdetések egy részét. Legalább három adománygyűjtő tweetet találtak, amely nem szerepelt a Twitter saját adatai között, miközben ezek nyilvánosságra hozatala kötelező. A felfedezés kérdéseket vet fel azzal kapcsolatban, vajon hány további ilyen jellegű hirdetés maradhatott bejelentés nélkül.
Ugyan a Politico által azonosított tweetek mindkét amerikai pártot érintették, a közzététel hiánya – a portál szerint – kétségbe vonja a platform által kiadott összes politikai hirdetési adatot, és megnehezíti annak értékelését, mely csoportok használják a Twittert adománygyűjtésre vagy a szavazók befolyásolására a 2024-es amerikai választás előtt. Emellett rávilágít az önkéntes átláthatósági erőfeszítések gyengeségeire is. A szakértők szerint ez így nem elégséges ahhoz, hogy a választókat korrekt módon tájékoztatni lehessen arról, kik próbálják őket online befolyásolni.
Bár kevés szabvány létezik arra vonatkozóan, hogy a digitális vállalatoknak miként kell listázniuk a politikai hirdetéseket, például a Meta és a Google nyilvános jelentéseket vezet ezekről. A Twitternél egy Google-űrlapon kérhető információ a témában, ezt tette a Politico, amelynek alapján a fenti következtetéseket vonta le.
Múlt pénteken a Starboard digitális médiacég bejelentette, hogy megvásárolta a magát a „szólásszabadság alternatívájának” nevező Parler konzervatív közösségimédia-platformot, amely a trumpisták és a járványszkeptikusok kedvenc felületévé nőtte ki magát 2018 óta. A Starboard állítása szerint az akvizíciót arra fogják felhasználni, hogy felmérjék, miként tudja a vállalat kiszolgálni a más online platformokon „marginalizált, sőt, cenzúrázott” közösségeket, merthogy ez az oldal arról híres, hogy „senkit nem korlátoz azért, amiben hisz”.
A Parler népszerűsége a 2020-as elnökválasztást követően ugrott meg, mivel a jobboldali felhasználók olyan csatornát kerestek, ahol megvitathatják az összeesküvés-elméleteket, az álhíreket, és megoszthatják a haragjukat Donald Trump választási veresége miatt. A platform a 2021. januári capitoliumi támadás kapcsán vált igazán vitatottá, mivel Trump támogatói az oldalon tudósítottak a rohamról, s ezek az erőszakra buzdító helyszíni beszámolók gyorsan terjedtek az interneten.
A Starboard pénteki bejelentését követően a vállalat azonnal felfüggesztette a weboldalt, hogy „stratégiai értékelésnek” vesse alá. Nyilatkozatuk szerint a Parler nagy felhasználói bázisa és meglévő kommunikációs eszközei óriási lehetőséget jelentenek a Starboardnak, hogy az továbbra is agresszívan építkezzen a média- és kiadói üzletágban. Szerintük a Parler csapata kivételes közönséget épített ki, és alig várják, hogy ezeket a felhasználókat integrálhassák a további platformjaikon.
A weboldalon található gyűlöletkeltő retorika miatt az Apple és a Google 2021-ben eltávolította a Parler applikációt az App Store-ból és a Google Play áruházból. Majd – miután a platform új tartalommoderálási szabályokat vezetett be – újra elérhetővé tették. 2022 végén felröppent a hír, hogy a szélsőséges megnyilvánulásiról is ismert Kanye West vásárolná fel a közösségimédia-felületet, de mivel ez az üzlet meghiúsult, a cég az év elején elbocsátotta az alkalmazottai nagy részét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.