Sokan attól tartanak, hogy a mesterséges intelligencia (MI) elveszi a munkájukat, de legalábbis beszűkíti az alkalmazottak mozgásterét. Felvetődik a kérdés, hogy például a telekommunikációs szektorban, az ügyfélszolgálati területen kell-e annyi humánerőforrás, mint korábban. Szerencsére van példa arra is, hogy egy vállalat inkább úgy építi be a munkamenetébe a tanult algoritmusokat, hogy az alkalmazottai arra támaszkodva még értékesebb munkát végezhessenek.
Az indiai Wipro outsourcing (kiszervezés) szolgáltató egymilliárd dollárt költ a következő három évben arra, hogy 250 ezer alkalmazottját megtanítsa a mesterséges intelligencia használatára, és beépítse a technológiát a termékkínálatába.
A Magyarországon is megtalálható, informatikai, tanácsadói és üzleti szolgáltatásokat nyújtó „big tech” multinacionális cég szerint az összegből a felhővel foglalkozókból, adatelemzőkből, tanácsadókból és mérnökökből álló 30 ezres dolgozói csapata segíti az MI beépítését az ügyfeleknek kínált összes belső munkafolyamatba.
A generatív mesterséges intelligencia megjelenése alapvető változásokat okozott szinte az összes iparágban. Éppen ezért a vállalatok világszerte alkalmazzák a technológiát a versenyképességük megőrzésére vagy elősegítésére. India egy másik jelentős cége, a világszerte ismert és az országban a legnagyobb informatikai vállalat, a Tata Consultancy Services is bejelentette, hogy 25 ezer mérnököt képez ki a technológia használatára – jelentette a Bloomberg.
Megvan, hogy az egyes foglalkozásokat miként érintheti a mesterséges intelligenciaKét kategória mentén osztályozták az egyes szakmákat a stuttgarti Fraunhofer Intézet kutatói. A Handelsblattnak készült exkluzív anyagban egyrészt azt becsülték meg, milyen mértékben alakítja át a mesterséges intelligencia az egyes hivatásokat, másfelől arra is kitértek, hogyan alakul a munkaerő iránti kereslet az egyes területeken. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.