BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A sportcsillagok lapátolják a pénzt a vállalkozásokba: Venustól és Cristianótól Lukasig

A legsikeresebb sportolók szinte lapátolják a pénzt, de tisztában vannak azzal, hogy karrierjük nem tart örökké, ezért anyagi jólétük biztosításáért pénzük nagy részét vállalkozásokba fektetik, cégeket és márkákat alapítanak.

A legsikeresebb sportolók szinte lapátolják a pénzt, de tisztában vannak azzal, hogy karrierjük nem tart örökké, ezért anyagi jólétük biztosításáért pénzük nagy részét vállalkozásokba fektetik, cégeket és márkákat alapítanak. 

A sportipar ma a sportcsillagok, a különböző ruházati és kozmetikai márkák, illetve a befektető milliomosok és multinacionális cégek gépezete, amely elképesztő mennyiségű pénzt termel. A jövőjükre is gondoló sztársportolók a főként szponzoroktól származó jövedelmüket saját márkák és cégek létrehozásába fektetik.

 

Venus Williams dirige une séance de sport dans un magasin de sa marque EleVen lors de la fashion week à New York
Venus Williams. Fotó: Agence / Bestimage

 

Venus Williams és a tenisz világa

A tenisz világát sokáig uraló világhírű Williams nővérek közül Venus Williams volt az első, aki az üzleti világot is meghódította. A tulajdonában lévő EleVen nevű cég a sportruházattól és kiegészítőktől kezdve a szépségápolásig forgalmazza termékeit. Serena Williams tulajdonában lévő divat- és ruházati márka az „S”, amely kabátok, szoknyák és nadrágok mellett ékszereket is kínál. 

A két teniszcsillag elkötelezettségét az is alátámasztja, hogy mindketten a floridai Fort Lauderdale-i Művészeti Intézetben tanultak a divatszakmáról. Az üzleti világ is komolyan veszi őket, ezt bizonyítja az is, hogy Serena márkája a Nike-val működik együtt. Emellett Venus legújabb vállalkozása egy növényi alapú fehérjeturmix-márka, a 2020-ban elindított Happy Vikings.

Egy másik teniszcsillag, az ötszörös Grand-Slam-győztes Marija Sarapova a fényvédő krémeket forgalmazó Supergoop nevű márka tulajdonosa, amelyet 2014-ben alapítottak. Emellett a Sugarpova nevű cége hagyományos és édesítőszerrel készült cukorkákat forgalmaz. A cég sikerét több tízmillió dolláros piaci értéke is jól mutatja. A teniszező 2020-ban fektetett be a Therabody nevű wellnesstermékeket forgalmazó cégbe. 

A nagy Cristiano

Egy másik sportághoz, a futballhoz érve Cristiano Ronaldo neve cseng a legjobban, akár a sportteljesítményét, akár üzleti sikereit nézzük. Minden idők egyik legjobban fizetett focistája 2006-ban indította el CR7 nevű cégét, amely azóta az egyik legsikeresebb márka a piacon. Csúcskategóriás ruhaneműk és cipők mellett parfümöt is forgalmaz. A futballcsillag a világűrt is meghódította, hiszen 2015-ben csillagászok egy galaxist neveztek el a cégéről, amely a CR7 nevet kapta.

Cristiano, Ronaldo ,
Fotó: Cristiano Ronaldo / Facebook

 

A krikett sem marad el a futballtól

Következzen az indiai krikettszupersztár, Virat Kohli, aki az egyetlen indiaiként szerepelt a Forbes legjobban fizetett sportolóinak listáján. Sportolói karrierje mellett olyan híres márkákkal hozható kapcsolatba a neve, mint az Audi vagy a Philips India. A Pumával együttműködve saját márkát indított One8 néven, amely az indiai sportolók híres sportmárkájává vált. A márkanév Virat 18-as számú mezét jelöli (az angol one szó jelentése: 1). A Forbes szerint a One8 2019-ben meghaladta a 19 millió dolláros bevételt is.

A német labdarúgó-válogatott, Lukas Podolski a 2014-es labdarúgó-világbajnokság győzelme után megalapította az utcai viselet mellett tréningruhákat, sapkákat és egyéb, kifejezetten férfiak számára kifejlesztett termékeket kínáló Strassenkicker nevű márkát. Valamint nevéhez fűződik, a 2020-ban elindított Strassenkicker Base sportaréna. 

A Puma árfolyama 2023-tól
 

A listáról nem maradhat le David Beckham sem, aki 2018-ban alapította a House99 férfi kozmetikai márkát a L’Oréal Luxe-szal együttműködve. A termékek között elsősorban tusfürdők, hajbalzsamok, borotvakrém és egyéb férfi kozmetikai cikkek szerepelnek, emellett ugyanebben az évben megalapította az Inter Miami futballklubot is. 

A Beckham Brand Holdings teljes tulajdonjoga 2019-ben lett a focilegendáé, amelyet feleségével, Victoria Beckhammel közösen vezetnek. Az idén stadion építésébe is belekezdett Miamiban, amelyet egy 58 hektáros szórakoztatónegyeddel együtt előreláthatólag 2025-ben adnak át. 



 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.