A brit felnőttek harmada idén kevesebbet szán a karácsonyi ünnepre, a legtöbben a megélhetési költségeik emelkedése miatt. Nyolcvan százalékuk a növekvő élelmiszer- és energiaköltségekre hivatkozott, míg a többiek általában a magasabb jelzálog- vagy bérleti díjat jelölték meg indokként a szűkösebb ünnepi költségvetésre. A brit felnőttek 18 százaléka ugyanakkor várhatóan többet költ a karácsonyra, a megkérdezettek kicsivel több, mint fele pedig ugyanannyit, mint tavaly – derül ki a PwC felméréséből.
Az ünnepekre az emberek idén is korán kezdik a felkészülést, és óvatosak:
a fogyasztók több mint harmada tervezi, hogy már az ünnepi csúcsidőszak előtt bevásárol.
Ezt alátámasztja a Marks & Spencer kiskereskedelmi lánc bejelentése, hogy a karácsonyi előrendelt élelmiszerek értékesítése 22 százalékkal nőtt a tavalyi évhez képest.
„A fogyasztók ötöde már szeptember közepén megvette az első ajándékokat – mondta Lisa Hooker, a PwC elemzője. – Tavaly a vásárlók többet költöttek a vártnál, így a csökkenő általános infláció mellett előfordulhat, hogy az utolsó pillanatban még emelkednek a költések” – tette hozzá.
Erre utalhat a PwC őszi hangulatfelmérésének eredménye, amely szerint a fogyasztók idén kevésbé pesszimisták. Ebben reménykednek a kiskereskedők is: a Tesco 30 ezerrel, a Sainsbury’s 22 ezerrel, a John Lewis és a Marks & Spencer pedig 10 ezerrel több, a szezonra szerződtetett alkalmazottal várja az ünnepi időszakot. Ezek rendre meghaladják a tavalyi számokat – írja a Bloomberg.
Enyhült a brit élelmiszer-infláció – szédítő árbevétel-növekedés a Lidlnél és az AldinálA német diszkontláncok árbevétel-bővülése egyelőre nem volt elég piaci részesedésük növeléséhez Nagy-Britanniában, ahol ha nehezen is, de beindult az élelmiszer-infláció lassulása. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.