BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szerényebb lesz a karácsony a briteknél a megélhetési költségek emelkedése miatt

A britek harmada idén kevesebbet, ötöde többet költ a karácsonyra egy friss felmérés szerint. A kiskereskedelmi láncok bizakodók, a legnagyobb szereplők a tavalyinál több alkalmazottal vágnak neki az ünnepi időszaknak.

A brit felnőttek harmada idén kevesebbet szán a karácsonyi ünnepre, a legtöbben a megélhetési költségeik emelkedése miatt. Nyolcvan százalékuk a növekvő élelmiszer- és energiaköltségekre hivatkozott, míg a többiek általában a magasabb jelzálog- vagy bérleti díjat jelölték meg indokként a szűkösebb ünnepi költségvetésre. A brit felnőttek 18 százaléka ugyanakkor várhatóan többet költ a karácsonyra, a megkérdezettek kicsivel több, mint fele pedig ugyanannyit, mint tavaly – derül ki a PwC felméréséből.

Szerényebb lesz a karácsony a briteknél a megélhetési költségek emelkedése miatt.
Fotó: AFP

Az ünnepekre az emberek idén is korán kezdik a felkészülést, és óvatosak: 

a fogyasztók több mint harmada tervezi, hogy már az ünnepi csúcsidőszak előtt bevásárol. 

Ezt alátámasztja a Marks & Spencer kiskereskedelmi lánc bejelentése, hogy a karácsonyi előrendelt élelmiszerek értékesítése 22 százalékkal nőtt a tavalyi évhez képest.

„A fogyasztók ötöde már szeptember közepén megvette az első ajándékokat – mondta Lisa Hooker, a PwC elemzője. – Tavaly a vásárlók többet költöttek a vártnál, így a csökkenő általános infláció mellett előfordulhat, hogy az utolsó pillanatban még emelkednek a költések” – tette hozzá.

Erre utalhat a PwC őszi hangulatfelmérésének eredménye, amely szerint a fogyasztók idén kevésbé pesszimisták. Ebben reménykednek a kiskereskedők is: a Tesco 30 ezerrel, a Sainsbury’s 22 ezerrel, a John Lewis és a Marks & Spencer pedig 10 ezerrel több, a szezonra szerződtetett alkalmazottal várja az ünnepi időszakot. Ezek rendre meghaladják a tavalyi számokat – írja a Bloomberg.

Enyhült a brit élelmiszer-infláció – szédítő árbevétel-növekedés a Lidlnél és az Aldinál

A német diszkontláncok árbevétel-bővülése egyelőre nem volt elég piaci részesedésük növeléséhez Nagy-Britanniában, ahol ha nehezen is, de beindult az élelmiszer-infláció lassulása.

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.