Oroszország autóértékesítési számai ugrásszerű emelkedést mutattak az elmúlt hónapokban. Az autóeladások szeptemberben 149 százalékkal emelkedtek az előző év azonos időszakához képest. Ez azt jelenti, hogy az első őszi hónapban 110 358 autót adtak el a tavaly szeptemberi 44 398-cal szemben – közölte az Autostat elemző a PPK partner tanácsadó cég adatai alapján szerdán.
Az eladásoknak volt honnan növekedniük a tavalyi 59 százalékos bezuhanás után . A háborús agresszor Oroszországot az Egyesült Államok és az Európai Unió vezette nyugati blokk számos gazdasági szankcióval sújtotta az elmúlt másfél évben, amik az orosz autóipart is hátrányosan érintik. Például több külföldi autógyártó kivonult az országból, ahová már a termékeiket sem exportálják. Az orosz autóipar nagymértékben függött a tengerentúlról érkező beruházásoktól, berendezésektől és alkatrészektől.
A hiányt az orosz gazdaság a saját autógyártásának felpörgetésével és a kínai import növelésével próbálja ellensúlyozni. A megemelkedett eladások mögött főként a kínai autók értékesítése áll, ami tendencia már tavaly év végén is jól kirajzolódott.
A legtöbb eladott autó Lada volt, a top10 leginkább értékesített márkából pedig hét kínai volt.
A Lada Oroszország legnagyobb autógyártójának, az Avtovaznak a márkája. Nem meglepő, hogy a vállalat az idei autóértékesítési számát 1 millióra emelte a korábban becsült 875 ezerről egy hete.
A kínai cégek nemcsak az eladásaikat pörgették fel Oroszországban, hanem a gyártást is.
A Renault és a Nissan korábbi üzemeiben például immár az ázsiai állam járműveit készítik – írja a Reuters.
A szeptemberi adatok hasonló képet festettek a júniusihoz, amikor is 82 407 autót adtak el Oroszországban, ami akkor 152 százalékos növekedést mutatott az előző év azonos hónapjához képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.