Csak a csodán múlt, hogy nem történt tragédia pénteken, amikor a mindössze nyolchetes repülőgép oldalából kiszakadt egy darab az Alaska Airlines egyik járatán. A légitársaság azonnal lépett, és mind a 65 darab 737 MAX típusú repülőjét ideiglenesen kivonta a forgalomból. Nem kellett sokat várni a Szövetségi Légiközlekedési Hivatal reakciójára sem. Szombaton ugyanis azt közölték, hogy elrendelik a 171 gép ideiglenes leállítását.
A botrány azóta sem csitul, sok légitársaság döntött a típus használatának felfüggesztése mellett.
A Turkish Airlines közölte, hogy a helyi polgári légi közlekedési hatóság kérésére megvizsgálja az öt darab 737 Max 9-es repülőgépből álló flottáját. Ennek befejezéséig kivonja gépeit a forgalomból.
A kínai légi közlekedési szabályozó hatóság közölte, megfontolja a teljes Max flotta leállítását. Kína volt egyébként az első ország, amely a sorozatos balesetekkor, néhány évvel ezelőtt leállította a típus reptetését. Az ország és a Boeing kapcsolatai lassan javultak.
A mexikói légitársaság, az Aeromexico közölte, hogy a lehető leghamarabb be szeretné fejezni a gépek ellenőrzését, és mindenben együttműködik a gyártóval. Addig azonban összes 737-esét kivonja a forgalomból. Hasonlóan döntött a panamai Copa Airlines is. A 21 gépének kivonása késéseket, járattörléseket okoz.
Az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynöksége közölte, hogy
egyetlen uniós tagállam légitársasága sem üzemeltet hasonló repülőgépet.
A FlyDubai ugyanakkor azt közölte, hogy 3 darab 737-es típusú repülőgépét nem érinti a korlátozás, ugyanis a gépek „más konfigurációjúak”, azaz a problémás ajtóval nem rendelkeznek.
Vélhetően igen rosszul érinti a Boeinget az újabb botránysorozat, ugyanis a 737-es a cég zászlóshajója, a társaság legnagyobb bevételi forrása és legnépszerűbb modellje. A gyártó közölte, hogy mindent megtesz a hibák feltárása érdekében.
Borítékolni lehet, hogy a pénteken 249 dolláros árfolyamon záró Boeing-részvényektől szabadulni szeretnének majd hétfőn a befektetők, így a papír zuhanása igen valószínű.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.