Az idei év első két hónapjában közel ötödével esett vissza az Európai Unió országaiba tartó kínai elektromos autóexport, miközben Brüsszel közeledik vizsgálata végéhez a kínai gyártóknak nyújtott tisztességtelen állami támogatások ügyében.
A kínai vámadatok szerint januárban és februárban mindössze 75 600 elektromos járművet exportál Kína az EU-ba, ami 19,6 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól, miután
az utóbbi időben egyre több európai gyártó kongatja a vészharangot a kínai gyártók európai térnyerése miatt.
Mindennek hatására tavaly októberben az Európai Bizottság vizsgálatot is indított az ügyben, mely azt kutatja, hogy a kínai kormányzati támogatások tisztességtelen előnyhöz juttatták-e az ország gyártóit.
A hónap során Brüsszel már közölte, hogy további vámok várhatók a kínai elektromos autókkal szemben, mivel véleményük szerint Peking illegális támogatásokat nyújtott gyártói számára – idézi fel a Bloomberg. A lépés a kínai elektromos autókat más piacok felé terelheti az exportot, például Nagy-Britannia felé, ami Londont is további vámok kivetésére ösztönözheti.
Az év első két hónapjának adatait gyakran vizsgálják együtt az elemzők a holdújév változó időpontja miatt. A mostani adatok azonban túlmennek az egyszerű statisztikai anomálián és a Kína előtt álló kihívásokra is rávilágítanak. Van, aki szerint az export visszaesése mögött is az uniós vizsgálat áll, ám más magyarázatok is elképzelhetők, például a Vörös-tengeren történő hajózásban fennálló problémák.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.