A társkereső alkalmazások mint a Tinder vagy a Bumble azon dolgozik, hogy minél több fiatal női felhasználót vonzzon, új funkciókkal és márkaépítéssel. Az amerikai Match Group az online társkereső szolgáltatások legnagyobb globális portfóliójának tulajdonosa és üzemeltetője, többek között a 2012-ben induló Tinder, vagy a Bumble, de a Hinge, a Badoo vagy a Fruitz tárkereső márkáknak is – írja a Financial Times.
Mindezt arra a jelenségre reflektálva teszik, hogy
a társkereső alkalmazások felhasználói között sokkal kevesebb a nő, mint férfi.
A nők ugyanis arról panaszkodnak, hogy számos alkalommal kapnak kéretlen anyagokat, illetve erőszakos fenyegetéseket a randiappok használata közben. Ez nem használ sem a platform megítélésének, sem a befektetői kedvnek.
E problémák megoldása kulcsfontosságú az ágazat számára, mivel a legnagyobb szereplőkre nagy nyomás nehezedik, hogy visszacsábítsák a befektetőket. A 7,8 milliárd dolláros kapitalizációjú Match Group és az 1,5 milliárd dollár piaci értékű Bumble részvényei több mint 80 százalékkal estek a 2021-es csúcsértékükhöz képest, ami több mint 40 milliárd, illetve 18 milliárd dollárt faragott le az értékükből.
Ahogy azt Bernard Kim, a Match Group vezérigazgatója elmondta,
különösen a Z generációhoz tartozó fiatal nőket tekintik a legfontosabb, ugyanakkor a legkritikusabb felhasználói célcsoportnak.
A Mintel piackutató cég által nemrégiben végzett közvélemény-kutatásból az derül ki ugyanis, hogy az Egyesült Királyságban a 18 és 34 év közötti férfiak 47 százaléka, azonban ugyanebből a korosztályból a nők csupán 25 százaléka használt társkereső oldalt a tavalyi évben. A cég média- és technológiai igazgatója, Rebecca McGarth szerint a nemek közti eltérés oka, hogy a férfiak nehezebben találnak megfelelő partnerre, illetve a női felhasználókat gyakrabban érik negatív élmények ezeken a platformokon, amely eltántoríthatja őket az oldalak használatától.
A társkereső platformok sem mindig találják meg a közös hangot a női felhasználókkal. A Bumble nagy felháborodást váltott ki egy közelmúltbeli reklámkampányával, amely egyenesen a társkereső oldalakat elhagyó nőket célozta meg, és óriásplakátokon bírálta őket.
A plakátok olyan szlogenekkel jelentek meg az utcákon, mint:
nem mondj le a randizásról, és ne légy apáca
vagy
a cölibátusi fogadalom nem megoldás.
Azonban a negatív visszajelzések miatt mindezért nem sokkal később bocsánatot kért a cég.
Miközben a Tinder előfizetői száma nagyot esett, a Buble is a riválisokkal küzd, a Hinge társkereső platform azonban úgy tűnik egyre népszerűbb a fiatalok körében. A Hinge például a Tindertől eltérően nemcsak képeket mutat meg a másik személyről, hanem egyéb a felhasználó személyiségével kapcsolatos információkat is, ezzel a Hinge szerint a platform a hosszútávú kapcsolatokat segíti.
A verseny tehát nagy, ezért a Match Group rákapcsolt az alkalmazások fejlesztésére, és olyan eszközöket is bevet, amelyek megkönnyítik a Tinder alkalmazás használatát. A vállalkozás mesterséges intelligencia által vezérelt fotókiválasztó funkciót tesztel, amely elemzi a felhasználó személyes fotóalbumát, és automatikusan kiválasztja azokat a fotókat, amelyek a legjobban illeszkednek a felhasználó személyes profiljához.
Emellett a nagyobb biztonság érdekében, valamint, hogy ezzel elkerülhessék a fenyegető tartalmakat, személyazonosság-ellenőrző programmal bővíti a Tindert. A program összehasonlítja a videós szelfit például az illető személy jogosítványával.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.