Norvégia nem csatlakozik az Európai Unió protekcionista lépéséhez, azaz ahhoz, hogy jelentősen megemelje a külföldről behozott elektromos autók vámját. Norvégia nem EU-tag, így szabadon eldöntheti, hogy hogyan cselekszik.
A kínai autókra vonatkozó vámok bevezetése se nem időszerű, se nem kívánatos a kormány számára
– jelentette ki Trygve Slagsvold Vedum pénzügyminiszter a Bloombergnek.
Ez azt jelenti, hogy Norvégia versenyelőnyhöz jut az uniós országokhoz és az Egyesült Államokhoz képest.
A bejelentés nem meglepő, mivel az észak-európai ország úttörő a hálózatról tölthető járművek elterjedésében a világon. A legtöbb elektromos jármű a norvég utakon fut a robbanó motorosokhoz képest.
A norvég statisztikai hivatal adatai szerint a skandináv országban tavaly az összes személygépkocsi 24 százaléka, míg a 2022-ben eladott autók több mint 80 százaléka elektromos volt. A Norvégiába importált elektromos járművek több mint hatoda kínai márka.
Mint ismert, az Európai Bizottság szerdán bejelentette, hogy irgalmatlan magas vámokat vet ki a külföldről, főként a Kínából importált elektromos járművekre. A döntést Kína a szabadkereskedelem elleni intézkedésnek tartja, mint ahogy Magyarország is.
Megszólalt Nagy Márton a kínai elektromos autók büntetővámjairólKettős diszkriminációs rendszert alakítana ki az unió a kínai elektromosautó-gyártókat sújtó büntetővámokkal, ugyanis azok nemcsak Kínával, hanem az egyes gyártókkal szemben is diszkriminatívak – állítja Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.