BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Norvégia nem akadályozza az elektromos autók szabadkereskedelmét. A képen Trygve Slagsvold Vedum norvég pénzügyminiszter. /Fotó: AFP

Norvégia nem követi az EU-t - Oslo saját érdekét nézi és szembemegy Brüsszellel

Norvégia köszöni szépen, de inkább nem akadályozza az elektromos járművek szabadkereskedelmét. Az ország pénzügyminisztere ezt azután jelentette be, hogy az Európai Unió brutális büntetővámot vetett ki az import elektromos autókra.

Norvégia nem csatlakozik az Európai Unió protekcionista lépéséhez, azaz ahhoz, hogy jelentősen megemelje a külföldről behozott elektromos autók vámját. Norvégia nem EU-tag, így szabadon eldöntheti, hogy hogyan cselekszik.

Norvégia nem akadályozza az elektromos autók szabadkereskedelmét. A képen Trygve Slagsvold Vedum norvég pénzügyminiszter. /Fotó: AFP
Norvégia nem akadályozza az elektromos autók szabadkereskedelmét. A képen Trygve Slagsvold Vedum norvég pénzügyminiszter / Fotó: AFP

A kínai autókra vonatkozó vámok bevezetése se nem időszerű, se nem kívánatos a kormány számára

– jelentette ki Trygve Slagsvold Vedum pénzügyminiszter a Bloombergnek.

Ez azt jelenti, hogy Norvégia versenyelőnyhöz jut az uniós országokhoz és az Egyesült Államokhoz képest.

A bejelentés nem meglepő, mivel az észak-európai ország úttörő a hálózatról tölthető járművek elterjedésében a világon. A legtöbb elektromos jármű a norvég utakon fut a robbanó motorosokhoz képest.

A norvég statisztikai hivatal adatai szerint a skandináv országban tavaly az összes személygépkocsi 24 százaléka, míg a 2022-ben eladott autók több mint 80 százaléka elektromos volt. A Norvégiába importált elektromos járművek több mint hatoda kínai márka.

Mint ismert, az Európai Bizottság szerdán bejelentette, hogy irgalmatlan magas vámokat vet ki a külföldről, főként a Kínából importált elektromos járművekre. A döntést Kína a szabadkereskedelem elleni intézkedésnek tartja, mint ahogy Magyarország is.

Megszólalt Nagy Márton a kínai elektromos autók büntetővámjairól

Kettős diszkriminációs rendszert alakítana ki az unió a kínai elektromosautó-gyártókat sújtó büntetővámokkal, ugyanis azok nemcsak Kínával, hanem az egyes gyártókkal szemben is diszkriminatívak – állítja Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.