Az EU a jövő hónaptól 38,1 százalékos további tarifákat vet ki a Kínából származó elektromos járművekre, ami fokozza a globális kereskedelmi háborút – közölte a Bloomberg.
A BYD 17,4 százalék, a Geely 20 százalék, a SAIC pedig 38,1 százalék fizetésére kötelezett.
Az adókulcs hozzáadódik a járművekre érvényes 10 százalékos importvámhoz július 4-től.
A kínai elektromosjármű-gyártókhoz köthető részvények az EU döntése előtt estek a hongkongi tőzsdén. A Geely Automobile Holdings és az XPeng mintegy 8 százalékot esett ezen a héten, míg az iparági vezető BYD 3 százalékot veszített az értékéből.
Habár az Európai Bizottság vizsgálata és intézkedése elsősorban a kínai gyártókat célozza, más nemzetek autógyártóit, például a Teslát is érinti.
A tarifákat súlyozva emelik,
így az olyan európai gyártók – például a Renault –, amelyek a kínai üzemeikből importálják az autókat, kisebb vámteherrel szembesülhetnek.
Az European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA) tudomásul veszi, hogy az Európai Bizottság a tavaly kezdeményezett szubvencióellenes vizsgálat első megállapításai alapján úgy döntött, hogy ideiglenes kiegyenlítő vámokat vet ki a Kínában gyártott elektromos autók behozatalára.
Az ACEA következetesen megerősítette, hogy a szabad és tisztességes kereskedelem alapvető fontosságú a globálisan versenyképes európai autóipar megteremtéséhez, miközben az egészséges verseny ösztönzi az innovációt és a fogyasztók választási lehetőségeit.
A szabad és tisztességes kereskedelem egyenlő versenyfeltételek biztosítását jelenti minden versenytárs számára, de ez csak egy fontos része a globális versenyképességi kirakós játéknak. „Az európai autóipari ágazatnak mindenekelőtt az elektromobilitás szilárd ipari stratégiájára van szüksége ahhoz, hogy globálisan versenyképes legyen” – jelentette ki Sigrid de Vries, az ACEA főigazgatója. Hozzátette:
Ez a kritikus anyagokhoz és megfizethető energiához való hozzáférés biztosítását, koherens szabályozási keretet, elegendő töltő- és hidrogéntöltő infrastruktúrát, piaci ösztönzőket és még sok minden mást jelent.
A vizsgálat még több hónapig tart, amíg a bizottság eldönti, hogy javasol-e végleges szubvencióellenes intézkedéseket. A tagállamok ezt követően szavaznak majd egy ilyen javaslatról.
Kína jelezte, hogy kész a megtorlásra, és válaszlépéseket tervez a mezőgazdasági termékek és a légi közlekedés területein, valamint a nyugati nagy teljesítményű autók gyártói is nehézségekre számíthatnak a kínai exportjukban. Peking már vizsgálatot indított egyes európai szeszesital-típusok ügyében, ami kifejezetten nagy arányban érintené a francia konyak kínai behozatalát – tájékoztatott a Bloomberg hírügynökség.
Lin Csian, a kínai külügyminisztérium szóvivője protekcionizmusnak minősítette a bizottság szerdai intézkedését, és felszólította az EU-t, hogy tartsa be a kötelezettségvállalását a szabad kereskedelem támogatására.
Elektromos autók: Brüsszel nemcsak a kínai gyártókat, de az európaiakat is megrövidíthetiHa az Európai Unió az amerikai ösvényre lép, és magas importvámot vezet be a kínai elektromos autókra, akkor Kína cserébe hasonlóan cselekedhet. Azaz a nagy, európai autógyártók is megszenvedhetik a kereskedelmi összefeszülést, főként a Renault, amely bevételének negyedét a távol-keleti államban szerzi. A kínai elektromos autók egy éve az értékesítés tizedét tették ki az európai közös piacon. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.