A Horizon Workrooms nevű alkalmazással indult el a dolgozók virtuális összejövetelét biztosító alkalmazás. Két évvel ezelőtt az amerikai vállalatok több mint fele már alkalmazta a virtuális valóságot, vagy elkezdte a technológia munkahelyi stratégiájába való beépítését.
A nagy lelkesedés azonban hamar kifulladt, és ezek közül számos törekvés kudarcot vallott, mert a virtuális együttműködési technológiát kínáló startup cégek megszűntek. A Mozilla még a télen bejelentette, hogy leállítja a Hubs virtuális munkaplatformját, és a nagyobb technológiai csoportok, mint például a Meta és riválisa, a Microsoft pedig csökkentették vagy átszervezték a tevékenységüket.
Csaknem egy évvel azután, hogy a Facebookból Meta Platfroms lett, a fogyasztóknak szánt metaverzum kínálata, a Horizon Worlds sikere elmaradt a vártaktól. Nem lett annyi felhasználója, mint amennyit eredetileg szeretett volna.
A Horizon, a Meta’s Quest virtuális valóság headsetjein keresztül érhető el, ahol virtuális terekben a felhasználók avatarként megjelenő felhasználók dolgozhatnak, vásárolhatnak vagy bulizhatnak másokkal.
A felhasználók folyamatos csökkenésének okaként említették azt, hogy sokan hamar megunták a metaverzum világokat, mert nem mindig találtak ott másokat, akikkel kommunikálhattak volna, illetve gyakran felmerülő panasz volt a felhasználók részéről, hogy az avatárok nem néznek ki emberinek, nem elég valóságosak-írta a Wall Street Journal.
A veszteséges metaverzum új lehetősége lehet a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazása, ahol MI asszisztensek segítik majd többek között a valós idejű beszélgetéseket, amely a virtuális irodai munkában is valódi változást hozhat. Az irodai környezetben a VR-technológia nemcsak a sokaknak gondot jelentő ingázást küszöbölheti ki, de többek között virtuális ötletbörzét, képzéseket, szimulációkat tesz lehetővé, feleslegesség téve a számítógép monitorokat. A mesterséges intelligencia így lehetőséget nyújt egy magasabb szintű élményre a fogyasztók számára, akár az automatizált személyre szabottság formájában is.
Amellett, hogy a virtuális valóságban való munkavégzés egyre gyakoribb bizonyos ágazatokban, például az egészségügyben és a mérnöki szakmában, a kérdés csak az, hogy a vállalatok vagy a felhasználók milyen mértékben fektetnek be ezekbe a csúcstechnológiás headsetekbe. A Meta például 1119,99 dollárt ( 405 ezer forint ) kér a vállalkozásoktól legújabb VR headsetejéért, a Meta Quest Pro modellért. Az ár mellett problémát jelenthet maga a headset egész napon át tartó viselése is munkavégzés közben. Jacob Loewenstein, a Spatial üzletfejlesztési és stratégiai alelnöke szerint:
Még mindig úgy gondolom, hogy a headset közel sem elég kényelmes bármilyen ismételt vagy hosszan tartó használathoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.