BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
sportcsatorna

Késik a szuper sportcsatorna

A Walt Disney, a Fox és a Warner Bros Discovery gigantikus streamingcsatornát tervez indítani Venu Sports néven. A konkurencia azonban minden erejével igyekszik megakadályozni a sportcsatorna indulását.

Egy amerikai bíró pénteken megakadályozta a három médiaóriás, a Walt Disney, a Fox és a Warner Bros Discovery által támogatott új sportcsatorna szolgáltatás elindítását, amely a fiatalabb, a meccseket tévén nem néző sportrajongókat kívánja meghódítani.

sportcsatorna
Médiaóriások és sportcsatorna – erős a kartellgyanú / Fotó: Master1305

Februárban a rivális sportstreaming-szolgáltatás, a FuboTV beperelte a nagy médiavállalatokat, azzal vádolva őket, hogy akadályozzák a versenyt, és felhajtják az árakat. A bíró úgy ítélte meg, hogy a Fubo valószínűleg sikerrel jár a trösztellenes követeléseivel, és kiadta a végzést.

A médiavállalatok 

Venu Sports néven tervezik elindítani a szuper sportcsatornát, amelyen több ezer profi és egyetemi sportesemény közvetítését lehet-lehetne egyetlen alkalmazásban követni.

Az új szolgáltatás a tervek szerint idén ősszel debütált volna.

A szövetségi bíró álláspontja szerint a Venu médiapartnerei 

közel monopolisztikus ellenőrzést gyakorolhatnak

a sportjogok felett, hogy megakadályozzák a riválisok megjelenését. A bíró indoklásában hozzátette azt is, hogy a közös vállalatban részt vevő médiaóriások kötelezettséget vállaltak arra is, hogy a következő három évben nem támogatnak más médiaplatformokat. A három vállalat közleménye szerint a Fubo érvei nem állnak meg, fellebbezni fognak. 

Késésben a sportcsatorna indulása

Daniel Konstantinovic, az Emarketer elemzője a Reutersnek úgy vélekedett, hogy ha a Venu túl későn, már az NFL, az amerikai profi fociliga szezonjának őszi indulása után lép a piacra, akkor potenciális vásárlóktól eshet el.

A profi sport közvetítési jogdíjai folyamatosan drágulnak, a nagy amerikai profi ligák egyre nagyobb közönséget érnek el, és így egyre nő a potenciális hirdetési bevétel is. A profi kosárlabda-szövetség, a National Basketball Association (NBA) például 77 milliárd dollár értékű, 11 évre szóló szerződést kötött a közvetítésekre és a reklámjogokra. A médiavállalatok a megnövekedő jogdíjakat úgy tudják kigazdálkodni, ha új nézőket vonzanak, főleg olyanokat, akik a hagyományos televíziózástól a streamingszolgáltatások felé fordulnak. 

A Netflixszel versenyezve a helytálláshoz egyre inkább szükség lesz a vállalatok közötti együttműködésre különböző stratégiai csomagokban és partnerségekben

– mondta Brandon Katz, a Parrot Analytics vezető szórakoztatóipari stratégája. „A vállalatoknak csökkenteniük kell a költségeket és az elvándorlást az egyre nagyobb streamingverseny közepette, miközben a hagyományos média kétségbeesetten reméli, hogy pótolni tudja a fizetős televíziós csomagok kieső bevételeit” – tette hozzá. 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.