A Tampa Bay Buccaneers története során először mérkőzhetett a Super Bowlért múlt vasárnap, s mindjárt győztesként is hagyta el az arénát, miután jobbnak bizonyult az Oakland Raidersnél.
Az Egyesült Államok amerikaifutball-döntőjére, az ország legnagyobb sporteseményére 1967-es indulása óta egyfajta indikátorként tekintenek a tengerentúliak. Az elmélet roppant egyszerű: amennyiben a régi National Football League (NFL) egyik csapata nyeri a küzdelmet, úgy erősödésre van kilátás, ha azonban a régi American Football League-hez (AFL) tartozó klub hagyja el győztesként a döntőt, úgy a bessz lesz az úr a Wall Streeten. Kétkedni persze lehet ebben, ám az már meggyőzőnek tűnhet, hogy az elmúlt 36 évben mindössze 7 alkalommal nem jött be ez a stratégia. Némileg ronthatja az indikátor megbízhatóságát, hogy ebből négy éppen az 1998-2001 közötti időszakra esett. Az AFL-hez tartozó Denver Broncos ugyanis 1998-ban és 1999-ben is megnyerte a döntőt, ennek ellenére nem szakadt meg az amerikai börzék erősödése. Az NFL-hez tartozó St. Louis Rams és a Baltimore Ravens 2000., illetve 2001. évi győzelmét pedig nem értékelte a piac, s mélyrepülés vette kezdetét. A Super Bowl-stratégia hívei az elmúlt évben már megnyugodhattak: az AFL-ből kinövő New England Patriots 2001. évi győzelmét követően a Wall Street eséssel zárta az évet.
Most azonban mindenki fogja a fejét, hiszen a Buccaneers csapata kakukktojásnak számít. Az idei év győztese ugyanis sem a régi AFL-nek, sem az NFL-nek nem volt tagja, hiszen a két liga 1976. évi egyesülését követően jött létre. A "Bucs"-szurkolók túltették magukat ezen az apróságon, s váltig azt állítják, hogy a csapat kezdettől az NFL-hez tartozott. A Super Bowl-stratégisták azonban meginogtak. Úgy vélik, hogy a "Bucs" nem tekinthető indikátornak, éppen ezért szerintük érdemes lenne megfontolni, hogy ha a jövőben 1976 után alakult csapat nyeri meg a döntőt, akkor azt mellőznék a "Super Bowl Stock Predictor" formulából. De az sem kizárt, hogy a Wall Street idei szereplését követően újragondolják ezt. (FB)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.