Köztudomású, hogy az egyes alkotók, valamint egy-egy életmű azonos időszakában készült alkotások párhuzamba állítása és főként értékük pontos felbecslése kényes feladat - még egy komoly tapasztalatokkal rendelkező szakember számára is. Az utóbbi hónapok budapesti árverései mindenesetre segítettek a tisztánlátásban, legalábbis ami a piac felső szegmensét illeti. A két vezető galéria tavaszi árverésének eredménye (VG, 2003. április 14., 20. o.) a legtöbb esetben összecsengett. Jellemző, hogy az általánosan népszerű alkotók és alkotások nagyjából azonos leütési áron találtak gazdára, míg a kiváló mesterek ugyancsak remek kvalitásokkal rendelkező, de nem éppen jellegzetes munkái sok esetben vevő nélkül maradtak.
A téli árverésekhez hasonlóan a tavaszi aukciók anyagai is több, kvalitásban, technikában, méretben összevethető alkotást tartalmaztak. Ezen alkotások leggyakrabban azonos vagy közel azonos összegekért cseréltek gazdát, ami a budapesti műkincspiac kiegyensúlyozottságáról árulkodik. A kereslet a XX. századi klasszikus festészeti anyag iránt volt a legjelentősebb, de a korábban háttérbe szorult XIX. századi piktúra keresettsége is feljövőben van. Utóbbi jelenség oka valószínűleg az ország közelgő európai uniós csatlakozásával, az osztrák vagy német eredetű műkincsek majdani szabadabb áramoltatásával és a Nyugaton történő könnyebb értékesítéssel magyarázható.
A klasszikus XX. századi anyagban hajszálpontosan azonos eredményt értek el például Aba-Novák Vilmos 30-as évekre datálható vásári jelenetei, Tihanyi Lajos két 1912-13-as tusrajza, vagy Perlmutter Izsák tájképei is. Eltérések leginkább ott voltak tetten érhetők, ahol komolyabb kvalitásbeli különbségek mutatkoztak, mint például Czóbel Béla virágcsendéleteinél, vagy Rippl-Rónai pasztellportréi esetében: ezek közül az olcsóbban leütött darabnál hiányzott a szignatúra.
Sokkal nagyobb bizonytalanság, tanácstalanság tapasztalható nagymestereink szokatlan, vagy témáját tekintve ritkábban felbukkanó alkotásaival kapcsolatban. Így történhetett meg az, hogy Szőnyi István két, a 20-as évekre datálható tájba helyezett alakos kompozíciója közül - melyeket a Patkó Károly vagy Aba-Novák hasonló témájú alkotásainál némiképp oldottabb felfogásban festett meg a mester - egyik sem kelt el, miközben Szőnyi már jól ismert 30-as évekre datálható zebegényi munkái rendre magas összegekért cseréltek gazdát. Nem lelt vevőre Ferenczy Károly korai, szentendrei időszakára keltezhető Virágzó fája sem, melynek kvalitását mi sem bizonyította jobban, mint hogy a Magyar Nemzeti Galéria az árverés előtt levédte a képet. Ugyanígy járt Ziffer Sándor egy korai, Franciaországban készült festménye is, annak ellenére, hogy az a köztudomásúan jelentős fauve-os kapcsolatokkal rendelkező mester század eleji francia utazásainak egyikére datálható, és így komoly művészettörténeti unikumnak számít.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.