A szentendrei képlopás kapcsán ismét a híradások középpontjába került XX. századi művészetünk egyik karizmatikus alakja, Czóbel Béla. Több mint fél évszázados alkotói pályafutásában jelentős szerepet játszott a nagybányai festőiskola, valamint több európai tanulmányútja is - huzamosabb ideig tartózkodott Párizsban, Berlinben és Hollandiában is. Művészetét méltatva a szakirodalom elsősorban franciás ízű modorát emeli ki, mely számtalan formában adott új impulzust hazai képzőművészeti életünknek a második világháború után.
Czóbel műveinek kvalitása a hazai műkereskedelemben is jól lemérhető. Az árveréseken felbukkanó alkotásai - leggyakrabban kései, a harmincas évek közepétől készült virágcsendéletek és portrék - kiegyensúlyozott eredményekkel szerepeltek nemcsak az utóbbi években, de 1990 előtt is. Jóval ritkábban aukcionálják a század eleji, valamint a tízes években készült festményeit. Ebbe a korszakba sorolható a szentendrei Czóbel Múzeum egyik eltulajdonított tárgya, az Ülő fiú is. A ritka korai alkotások jelentőségét bizonyítja az a tény, hogy a Mű-Terem Galéria legutóbbi árverésén szereplő 1906-os párizsi utcarészlete a 3 és 6 millió forint közötti áron mozgó csendéletekkel szemben 46 millió forintért talált gazdára. Az Abigail, valamint az Arte tavaszi árverésein Czóbel két, a 20-as évek elejére datálható szitanyomata is figyelemre méltó eredményt ért el. Az Ülő fiú értékét mindezek alapján a szakértők 40 millió forint körülre becsülik; a további három ellopott kép - melyek a két világháború közötti időszakban készültek, ám szintén a jelentős alkotások közé tartoznak - értéke 20-25 millió forint körül mozoghat. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.