BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Globus: duplázódó eredmény

A Globus Konzervipari Rt. első negyedéves számai impozánsra sikeredtek, hiszen az adózás előtti eredmény közel kétszerese az előző év hasonló időszakáénak. A teljességhez hozzátartozik, hogy ebben az egyszeri tételek játszották a fő szerepet, a cégcsoport gazdálkodási feltételeinek romlását a csabai gyár ingatlanjainak és termelőeszközeinek a Bonduelle felé történő eladása kompenzálta.

A Globus első negyedévi konszolidált árbevétele 16 százalékkal, 7,2 milliárd forintra erősödött, ám mint a társaság vezetése rámutatott: az árbevétel alakulására negatívan hatott az exportértékesítést megnehezítő forinterősödés, illetve az ételízesítők Unilever felé történő eladásának kiesése. Ez utóbbi közel 200 millió forintos eredménytartalom-csökkenést okozott, amit a késztermékek fokozott eladásával sikerült ellensúlyozni. A pozitív hatások között említhető a mélyhűtött termékek, illetve a zöldségalapú konzervek eladásának bővülése, utóbbinak a súlya a teljes értékesítésen belül a tavalyi 63-mal szemben már 78 százalékot tesz ki.

A tavalyi és az idei első három hónap összehasonlítását azonban némileg megnehezíti néhány öszsze nem hasonlítható tétel, így a csabai eszközeladás miatti rendkívüli bevétel és ráfordítás, a gyorsfagyasztott termékek értékesítésével összefüggő marketingtevékenység nem folyamatosan jelentkező költsége, a debreceni gyárban végrehajtott létszám-

leépítések miatti előre hozott többletköltségek, valamint a Bonduelle-ügylethez kapcsolódó készletraktározási és fuvarozási többletköltségek felmerülése.

Az értékesítés közvetlen költségei 23,8 százalékkal, 5,62 milliárd forintra emelkedtek, míg a bruttó eredmény több mint 4 százalékkal, 1,6 milliárd forintra csökkent. Ennek hátterében a társaság szerkezetátalakítása állt: kiesett ugyanis a magasabb fedezeti szintű, ételízesítőkből származó bevétel. Az új ételízesítők piaci bevezetése 4-5 hónapba telik, így ennek eredménye a második féléves számokban jelentkezik majd - mutat rá a vezetés.

Az értékesítés közvetett költségeinek 44 százalékos emelkedése az egyszeri, illetve az előre hozott költségek számlájára írható. Ide sorolható többek között a csabai gyár telephelyének megszüntetése miatti 150 milliós egyszeri ráfordítások, illetve az Iglo termékek 210 milliót kitevő értékesítési és marketing-, valamint forgalmazási költségei.

Az üzemi eredmény 68 százalékkal, 973 millió forintra emelkedett, amelyben a csabai gyár ingatlanjainak és termelőeszközeinek Bonduelle felé történő értékesítése - az egyéb bevételi soron - már megmutatkozik. A cégcsoport adózott eredménye 80,6 százalékkal, 881,9 millió forintra nőtt.

Az idei évre a Globus 35 milliárd feletti árbevétellel és 2 milliárdot meghaladó adó előtti profittal számol. (FB)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.