A jelentős budapesti aukciósházak művészeti, ékszer-, valamint néprajzi árverései mellett a közelmúltban grafikákra is licitálhattak a gyűjtők. Einspach Gábor szerint mind az Arte 16., mind pedig az Abigail 5. grafikai aukciója továbbra is a műfaj alulértékelt voltát bizonyította. A lapunknak nyilatkozó szakértő úgy véli: egyértelműen ezt az alulértékeltséget jelzi, hogy olyan komoly, a különböző grafikai eljárásokat
az olaj-vászon technikájával egyenértékű közvetítőként kezelő alkotók, mint például Kondor Béla vagy Derkovits Gyula grafikai munkái, a mostanihoz hasonló alacsony összegekért cserélnek gazdát. Jellemző a műfaj megítélésére, hogy a hazai grafikai árveréseken elsősorban olyan gyűjtők fordulnak meg, akik anyagi korlátok miatt kiszorultak a milliós értékhatárt túllépő festményárverések színteréről, miközben a piacvezetők aukcióit látogató gyűjtőket - egy-két kivételtől eltekintve - lényegében teljesen hidegen hagyják a papírra készült műalkotások. Az sem ritka jelenség azonban - teszi hozzá Einspach -, hogy egyesek épp befektetési céllal látogatják a grafikai árveréseket, bízva a műfaj megítélésének közeljövőben bekövetkező kedvező fordulatában.
Ha lehet, még elszomorítóbb a helyzet a nemzetközi vonatkozású grafikai anyagok gyűjtésével kapcsolatban. Hazánkban mára nyomtalanul eltűnt a grafikai gyűjtés két világháború közötti kultúrája. Lehetetlen lenne olyan gyűjteményeket megnevezni, mint amilyet például Majovszky Pál, a Művészet című folyóirat egykori főszerkesztője birtokolt. Majovszky gyűjtési stratégiáját a Szépművészeti Múzeum grafikai gyűjteményének hiátusaihoz igazította - meséli Einspach - hogy később, gyűjteményét a múzeumra hagyva egy egyedülálló és kivételes értékű gyűjtemény jöhessen létre a patinás közintézmény falain belül. A Majovszkyhoz hasonló, vele azonos mércét alkalmazó gyűjtők ma nem léteznek Magyarországon. A honi gyűjtők közül ma csak a legelszántabbak foglalkoznak a magyar mellett nemzetközi vonatkozású anyaggal is. Külföldi árveréseken nívós grafikákra licitáló magyar gyűjtőkről pedig Einspach Gábornak nincs tudomása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.