BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kötelező kampány: forgalmi rekord várható

Bár az első napok után nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, hiszen az autósok zöme a kötelező kampány utolsó napjaiban dönt arról, vált-e idén biztosítót, annyi már most is látszik, hogy az érdeklődés az előző évekhez hasonlóan óriási. A piacvezető online alkusz, a Netrisk szerda esti gyorsjelentés szerint oldalukon eddig több mint 20 ezer szerződést kötötték át, ami a duplája a tavalyi számoknak.

A legoptimistább várakozásokat is túlszárnyaló lendülettel indul a kötelező biztosítási szezon - mondja Haraszti Zsolt, a portál ügyvezetője. 2007 novemberében a Netrisk.hu portálon 130 ezren váltottak kötelező biztosítást, több mint kétszer annyian, mint 2006-ban, ám az szinte biztosra vehető, hogy újabb forgalmi rekord születik az idén - véli Haraszti.

A Netrisken kötött első 20 ezer szerződés adatai alapján változatlanul az Allianz a legnépszerűbb: minden harmadik autós ide köti új kötelező biztosítását, míg a második helyezett Wabard Biztosítót az ügyfelek 17 százaléka választja. A középmezőnyt továbbra is nyolc biztosítótársaság adja, míg öt biztosító gyakorlatilag kiszorult az erős árversenyből. (K&H, Uniqa, TIR, MKB, Signal)  

Az árak alapján az élen fordított a sorrend: az oldalon végzett első 226 ezer díjkalkuláció szerint legtöbbször a Wabard Biztosító díja a legkedvezőbb, második az Allianz, majd a Genertel és a KÖBE következik a sorban. A díjszámítást elvégző autósok 85 százaléka talál az ideinél alacsonyabb díjat 2009-re.

Idén látszik az is, hogy az az autósok választása már nem mindig a legolcsóbb biztosító ajánlatára esik, persze az ár változatlanul meghatározó szempont. Az első 20 ezer szerződés alapján a biztosítót váltók átlagosan több mint 13 ezer forintot spórolnak a kötelezőjükön jövőre. A 226 ezer díjkalkuláció alapján az átlagos megtakarítás még több, csaknem 16 ezer forint lenne, ami azt jelenti, hogy a 226 ezer autós összesen több mint 3 milliárd forintot spórolhat a kötelező biztosításán 2009-ben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.