A filmbiztosítás már a nyolcvanas években is megtalálható volt az Allianz, illetve a jogelőd Hungária Biztosító szolgáltatásai között. A mostani termékcsomag esetében a nemzetközi gyakorlatot illesztették a hazai jogszabályi környezethez – a filmbiztosítás területén ugyanis az Allianz amerikai testvérvállalata, a Fireman''s Fund a világ legnagyobb szolgáltatói közé tartozik. Az Európai Uniós szabályok miatt azonban szükség volt egy európai partnerre, így aztán a térségben az Allianz kezdett el filmbiztosítással foglalkozni.
A magyar produkciók azonban túlnyomórészt még nem rendelkeznek biztosítással. Ötvös Bence szerint ennek két oka van: az egyik, hogy a filmezési kultúrának még nem része a biztosítás. Ebből adódóan, pedig a filmek költségvetésébe sem kerül bele a biztosítási díj. A magyar filmek viszonylag alacsony büdzséből gazdálkodnak, és általában a keretből nem képesek előteremteni a biztosítási díjakat, ezért inkább kockáztatnak.
A filmbiztosítás azonban nem csak baleset- és autóbiztosítások összessége. Többféle eseményhez többféle kárkockázat tartozik, a filmbiztosítás modul rendszerű, a panelek pedig produkcióra szabhatók – a vagyonbiztosítástól a balesetbiztosításon keresztül a filmbefejezési garanciabiztosításig. A honi gyakorlatban újdonság, hogy a felelősségbiztosítási körbe bevették a környezetszennyezéssel kapcsolatos károkat is.
Az efféle károkozásból eredő költségeket általában nem tartják a produkciók szem előtt, holott jelentős összeget kell kifizetniük károkozás esetén. Miközben a biztosítás díja a teljes költségvetés körülbelül másfél százaléka. A filmbiztosítási üzletág azonban már így is sikeresnek mondható, hiszen éves szinten közel másfél milliárd forintos díjbevétel származik belőle. Az Allianz azonban további fejlesztéseket tervez: már összeállt egy olyan termékcsomag, amelyben a filmgyártás teljes pénzügyi hátterét - beleértve bankot, biztosítót, finanszírozást - kínálja a rendezőknek és a producereknek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.