Aki mától egy rendőri igazoltatás során nem tudja bizonyítani, hogy van érvényes kötelező biztosítása a 2009-es évre, azontúl hogy megbüntethetik, szélsőséges esetben a rendszámát is bevonhatják, amellett -és ez kétségkívül a legsúlyosabb következmény- ha kárt okoz, saját magának kell fizetnie annak költségeit. Mindez pedig egy személyi sérüléssel járó, vagy egy külföldi kár esetén akár milliós kiadás is lehet.
A közúti ellenőrzés során a hatóság a biztosítási kötvényt, a sárga csekket, vagy a biztosító által kiállított igazolást kéri, a banki átutalásról szóló saját értesítő nem alkalmas a biztosítás meglétének igazolására.
Azoknak az autósoknak, akik eddig nem kapták meg választott biztosítójuktól a csekkeket, haladéktalanul intézkedniük kell díjhátralékuk rendezése miatt, hiszen a kötelező biztosítás igazolása minden esetben az ügyfél felelőssége, nem a biztosítóé. Az elmúlt évek gyakorlata szerint ugyanakkor azok a társaságok, amelyek adminisztrációs problémák miatt esetleg nem tudták határidőig kiküldeni a csekkeket, 30, vagy 60 napos díjhalasztást ajánlanak ügyfeleiknek, addig pedig igazolást állítanak ki nekik.
A biztosítóegyesületekhez szerződött ügyfeleknek (Közlekedési Biztosító Egyesület, TIR Biztosító) nem árt tisztában lenni azzal sem, hogy januártól ezek alapszabályába komoly változások kerültek bele ami az utólagos pótdíjbefizetéseket illeti. A tavalyi MÁV ÁBE fiaskó után ezeknek is érdemes utánanézni, ugyanis szemben a korábbiakkal, idén bizonyos, indokolt esetekben már kötelezhetőek az egyesületek ügyfelei, azaz tagjai az utólagos pótdíj befizetésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.