A felügyelet elemezte, hogy a devizahitellel rendelkező adósok védelme érdekében 2008 novemberében a pénzügyminiszter és 9 kereskedelmi bank között létrejött megállapodás nyomán az első hónapban hány szerződésmódosítást kezdeményeztek az ügyfelek. 2009 január közepéig mintegy 1200 ügyfél jelezte igényét banki hitele futamidejének díjmentes meghosszabbítására, esetleg türelmi idő biztosítására.
Devizahitelének előtörlesztését mintegy 4100 adós kezdeményezte, míg forint alapúvá történő átalakítását mintegy 900 ügyfél kérelmezte. Ezek a számok vélhetően növekedni fognak (a megállapodáshoz azóta további bankok csatlakoztak és a kormány a megállapodás meghosszabbítását kezdeményezi). Ezért a felügyelet felkészült arra, hogy az ügyfelek panaszt fognak tenni akkor is, ha úgy vélik, hogy a pénzügyi intézmény ugyan nem sértette meg a jogszabályokat, ám nem tartja be a megállapodást.
A felügyelet az e kérdéssel kapcsolatos ügyfélmegkereséseket is kivizsgálja. Azokban az esetekben, amikor a hatóság a pénzügyi szolgáltatók részéről a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény, egyéb pénzügyi jogszabály megsértését tapasztalja, eljárást folytat, amelyet határozattal zár le. Egyéb esetekben a panaszügyi eljárás a panaszos tájékoztatásával vagy végzéssel zárul
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.