BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Javult a helyzet: Tízből hat hitelfelvevő fizet nehezen itthon

Javult a magán hitelek visszafizetési esélyének megítélése a lakosság körében, áprilisban. Negyedével csökkent ugyanis márciushoz képest azok aránya, akik úgy látják, devizakölcsöneik törlesztése komoly problémát jelent számukra – írja a Nielsen lakossági hitelekről, személyes pénzügyekről és a fogyasztói bizalomról végzett havi felmérésének elemzésében.

Ennek ellenére még mindig tízből hat ember számára okoz komoly problémát a felvett devizahitel visszafizetése. Tíz magyar felnőtt közül négy rendelkezik bankhitellel. Amíg a márciusi felmérés során az érintettek 65 százaléka mondta, hogy számára komoly problémát fog jelenteni devizahitelének törlesztése, addig áprilisban 49 százalék. Ugyanakkor 6-ról 11 százalékra emelkedett azok aránya, akik úgy gondolják, nem tudják visszafizetni adósságukat.

A kutatás kiterjedt a megtakarításokra is: A válaszadók 15 százaléka rendelkezik megtakarítással. 82 százalékuk nem változtatott befektetésein, a legutóbbi három hónap során. 

A pesszimista fogyasztói közhangulat is javult valamelyest áprilisban, márciushoz képest. Személyes anyagi helyzetét a következő tizenkét hónapra márciusban a válaszadók 91 százaléka mondta rossznak vagy nem túl jónak, míg áprilisban 86 százaléka.

Hasonló arányban változott a vásárlási kedv. A kérdésre, hogy „a mai árakat és az ön személyes anyagi helyzetét figyelembe véve, hogyan jellemezné a jelenlegi időszakot, mennyire alkalmas az ön számára szükséges és kívánatos termékek megvásárlására?” márciusban a megkérdezettek 90 százaléka felelt úgy, hogy rossz vagy nem túl jó; ezzel szemben áprilisban az arány 85 százalékra csökkent.

A hazai munkalehetőségeket meglehetősen pesszimistán ítélik meg a magyarok. A következő tizenkét hónap munkalehetőségeit a válaszadók 94 százaléka látta rossznak vagy nem túl jónak márciusban, és 92 áprilisban.

A személyes anyagi helyzet, vásárlásra való alkalmas időszak és munkalehetőségek mutatóit foglalja magában a fogyasztói bizalmi index. A márciusi 37 után 3 ponttal emelkedett a mutató – 40-re, ami még mindig nagyon alacsonynak mondható.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.