BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A többség jobban adóztatná a sört és a csokit

Az emberek többsége az élvezeti cikkek megadóztatásával pótolná a gazdasági válság miatt kieső állami bevételeket, miközben negatívabban ítélik meg a pénzügyi szektort, valamint az autóipart

A Szonda Ipsos 23 országot, köztük Magyarországot érintő felmérése szerint a megkérdezettek közül háromból két vásárló támogatja a cigaretta adójának emelését. A vásárlók fele, 53 százaléka ért egyet az alkohol és több mint harmaduk, 35 százalékuk az édességek és rágcsálnivalók pótlólagos megadóztatásával. A megkérdezettek további 13 százaléka támogatja az üdítőitalok adójának emelését is.

A Szonda Ipsos közleményében kiemelte: a fogyasztók ezektől az iparágaktól várják, hogy kisegítsék a kormányokat abból a nehézségből, amelybe a bankszektor és az autóipar sodorta őket. Ezt az is bizonyítja, hogy bár a pénzügyi szektor és az autóipar megítélése jelentősen romlott az elmúlt két évben, a megkérdezetteknek csupán 25 százaléka támogatná a vállalati adók emelését, míg 17 százalékuk értene egyet az autóiparra negatívan ható ”dugódíj” bevezetésével.

A felmérésben résztvevő országok a világ bruttó hazai termékének, GDP-jének 75 százalékát adják. A legutóbbi adatfelvételt a közvélemény-kutató 2009. április 14. és május 7. között végezte el a 18 év feletti internet-felhasználók között, országonként ezer fős reprezentatív mintán.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.