Finanszírozás. Nem alakult túl fényesen a karácsony előtti áruhitelszezon a hazai hitelintézeteknél, több szereplőnél még a tavalyi szintet sem sikerült reprodukálni – derül ki a piaci szereplők beszámolóiból.
Az elmúlt években megszokottnál szerényebb szezonra ugyanakkor előzetesen is számítani lehetett, hiszen a lakossági kereslet tavaly drasztikus mértékben csökkent, illetve elmaradtak az ünepek előtt megszokott intenzív reklámkampányok is.
A Magyar Cetelem Banknál elmondottak szerint az áruhitelpiac az egész évet tekintve a 2008. évi forgalom alatt teljesített.
A forgalom visszaesése – tették hozzá a hitelintézetnél – a karácsonyi szezonban is érzékelhető volt, 2008 azonos időszakához képest hozzávetőlegesen 20 százalékkal csökkent.
A decemberi – viszonylagosan – magas forgalommal a szezonalitás megmaradt ugyan, mindazonáltal az nem volt képes ellensúlyozni az év közben tapasztalt visszaesést. 2009-ben egyébként a Magyar Cetelem tapasztalatai szerint a notebookok, és a „lapos” televíziók voltak a slágertermékek.
További részletek a holnapi Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.