BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Arculatot vált a Commerzbank - Fotó!

A Commerzbank Csoport erőteljes márkapozícionálást hajt végre ebben az évben, ezért a hazánkban vállalati bankként ismert Commerzbank Zrt. is dinamikus arculatot kap. A brandváltást a megújult modern és dinamikus arculati elemek mellett természetesen tudatos értékrendváltás is kíséri.

Partnerség  és teljesítmény a megújult brand kulcsszavai, amelyek kifejezik az ügyfelek, a munkatársak, a befektetők és a Commerzbank közötti szoros és folyamatos  kapcsolatot.  A hazai régióközpontok portáljai nyár végétől már új köntösben lesznek láthatóak.



Két nagy hagyományokkal rendelkező német pénzintézet - a Dresdner Bank és a Commerzbank  tavalyi  fúziója  után  egy  dinamikus  és modern pénzintézeti arculat   jött   létre.   A   megújult  Commerzbank  márkaváltása  tudatos, többlépcsőben  végrehajtott  terv  szerint megy végbe 2010-ben. A brand- és arculatváltás  a  teljes  Commerzbank  Csoportot érinti, amely több mint 60 országban  van  jelen  és  több  mint  14,5  millió  ügyfelet  szolgál  ki.



Németországban  több  mint  1200  fiókot érint, hazánkban pedig 2010 őszéig folyamatosan kerül kivitelezésre.
A legfontosabb alkotóelemek: az új betűtípussal írt „Commerzbank” márkanév, a  sárga szín és a háromdimenziós hatást keltő szalag. A sárga színű szalag azt  a folyamatos és partneri kapcsolatot is szimbolizálja, amely összeköti a  Commerzbank  ügyfeleit,  a  Commerzbank  Csoport  dolgozóit és a bankkal kapcsolatban álló üzleti partnereket, befektetőket.
A  Commerzbank  megjelenése  modern  és  dinamikus  lett, a külvilág felé a megbízható   minőség  üzenetét  közvetíti,  amely  az  ügyfelek  bizalmáért folytatott versenyben komoly előnyt jelent a pénzintézet számára.

A  márkaváltást  egy  tudatos értékváltás is kíséri, amelynek kulcsszavai a partnerség   és   teljesítmény,   amelyek   meghatározzák   a   pénzintézet üzletpolitikáját  is.  A partneri együttműködés szimbolizálja a pénzintézet tudatos  szerepvállalását  az  ügyfelek pénzügyeinek intézésében, továbbá a munkatársak   egymás   iránti   elkötelezettségét,   a  csapatszellemet.  A teljesítmény  pedig  a szakmai kompetenciát, hozzáértést és a hatékonyságot fémjelzi.
Németországban   az  arculatváltás  komoly  előkészítést  igényelt,  hiszen
csaknem  1200 fiók teljes megjelenését szigorú terv szerint hatják végre, a kivitelezés során néhány különleges és látványos megoldást is alkalmazva. A német   toronyházakon   az   új,   háromdimenziós   sárga  logó  homlokzati felhelyezését  és annak megfelelő erősségű megvilágítását a frankfurti régi posta-toronyház („altes Posthochhaus”) épületén próbálták ki.

Hazánkban: a vállalati bankként ismert Commerzbank az online alkalmazásokat -  például  a weboldalt - az új brand szerint vezette be, 2010 nyár végétől pedig  már a hazai vállalati régióközpontok külső portáljain is az új logók lesznek láthatóak.

„A brand megújulása során kiemelten fontos, hogy a munkatársakat is a brand „nagyköveteivé”  (brand ambassador) tegyük, hiszen ők közvetítik majd az új értékeket  ügyfeleink,  partnereink  felé  –  magyarázta  Elek Zsuzsanna, a Commerzbank Zrt. marketing- és kommunikációs vezetője.

„A  kollégákat  már a kezdetektől fogva bevonjuk a brandváltás folyamatába; belső  pályázatot  indítottunk  a  "Legfrappánsabb  magyar  nyelvű  szlogen megtalálásáért",  melyre  az előzetes várakozásokat nagymértékben felülmúló mennyiségű  javaslatot  kaptunk kollégáinktól, ezzel is igen jól érzékelve,  hogy  a  csapatszellem  és  az  együtt  gondolkodás  a  gyakorlatban is jól működik.  A  csaknem  200  fős  Commerzbank csapat több mint 150 javaslatot adott  le  a  megújult  szlogen  (angolul: "Achiving more together") magyar változatára.  Az  elkövetkezendő  hetekben  e javaslatokból választjuk ki a magyar szlogent – nyilatkozta Elek Zsuzsanna.

A  hazai  Commerzbank  Zrt.  különösen  nagy hangsúlyt helyez arra, hogy az arculatváltás  költséghatékonyan menjen végbe, éppen ezért már az elmúlt év 3. negyedévében felmérték a brandváltással járó feladatokat és azok várható költségeit.  A  rebrandinget rendkívül alaposan tervezték meg: bár végleges összege  nem  publikus, de a költségek jelentősen alacsonyan tarthatóak egy nemzetközileg is koordinált tendereztetés által.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.