Az ontarioi Queen''s School of Business professzora érdekes kutatással vizsgálta a névváltoztatás hatásait. Wei Wang 82 olyan vállalatot vizsgált, amelyek 2006 óta a "China" szót illesztették nevükbe. Csak a múlt évben 18-an csatlakoztak ehhez a listához, 2010-ben pedig eddig négyen. A jelek szerint nem véletlenül.
A professzor a névváltás előtti és utáni húsz napban vizsgálta a cégek részvényeinek árfolyamát. Az eredmény szerint a Kína szóra fogadók átlag 31 százalékponttal teljesítették túl a teljes piacot.
A Kína szindróma a The Wall Street Journal szerint sokszor az úgy nevezett kagyló vállalatokkal történő fúzió során fordul elő. Ennek során egy a kereskedésben kevésbé érintett és esetleg gyengén muzsikáló cég magába szippant egy üzletileg értékesebb vállalatot, amely esetleg nem is szerepelt a tőzsdén, majd az új cég nevet vált.
Egyébként a "China" nevet viselő vállalatok összpiaci értéke mindössze 8 milliárd dollár és többnyire nem is jegyzik őket a legfontosabb tőzsdéken, ez azonban nem jelenti azt, hogy – a dotcom buborékhoz hasonlóan – ne gyűjtenének tekintélyes profitot egy egyszerű névváltással. A hatvanas években már előfordult egy hasonló jelenség, akkor a tőzsdei cégek a "-tronics" végződésekre tettek, igaz, mérsékelt sikerrel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.