BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Óriási pofon a pénzvilágnak - Oda a magyarok bizalma

A BellResearch friss kutatása szerint a válság időszakában a bankok, biztosítók, pénztárak és tanácsadók olyan bizalomvesztést szenvedtek el, amit önmagában nem ellensúlyozhat az, ha tisztességes piaci gyakorlatot követnek – a megbízhatóságnak egyértelműen látszania is kell az ügyfelek irányában.

Legújabb felmérésében a BellResearch kutató- és tanácsadócég a 18-64 éves, bankkapcsolattal rendelkező és internethasználó lakosság körében azt vizsgálta, valóban bekövetkezett-e a bizalomvesztés, sikerült-e már megállítani ezt a folyamatot, és melyek azok a kitörési pontok, amelyek segítségével újra magára találhat a szektor.

A kutatás eredményei szerint a vizsgált célcsoportban tízből hét embernek változott a véleménye a pénzügyi szereplőkkel kapcsolatban. A bizalomvesztés jellemzően nem egyes konkrét cégeket, szervezeteket sújt, hanem az ágazatot összességében – mutatott rá Harsányi Gábor, a BellResearch kutatási osztályvezetője.

Azok, akik másként ítélik meg a pénzügyi szférát, mint a válság előtt, többségében a bankokat vonják felelősségre: közel 80 százalékban említették meg a velük szembeni bizalomvesztést, de majdnem minden második embernek a hitelközvetítőkben, illetve a magánnyugdíj-pénztárakban is megingott a bizalma. A biztosítókról 44 százalék nyilatkozott kedvezőtlenül, és három válaszadóból egy az önkéntes nyugdíjpénztárakra sem tekint úgy, mint korábban. A válságban érintettebb csoportok bizalma nagyobb mértékben sérült, és csak hosszabb idő alatt, több erőfeszítéssel nyerhető vissza – tette hozzá Harsányi Gábor.

A legfőbb kérdés tehát: mit kell tennie a piaci szereplőknek ahhoz, hogy újra megbízhatónak tekintsék őket az ügyfeleik? Legtöbben (a válaszadók 46 százaléka) az összefogást, és a biztosítékrendszert hozták példaként. Minden harmadik válaszadó szerint megbízhatónak, hitelesnek kell látszani. Közel ugyanennyien vélik úgy, hogy a hiteleket különféle biztosításokkal együtt szabad csak kihelyezni, amelyek gondoskodnak az adósról például munkanélküliség vagy egészségkárosodás esetén.

A kutatásban résztvevők több mint fele (56 százalék) nyilatkozott ezt igazolva, és csupán 2 százalék volt azok aránya, akik azt mondták, teljesen visszaállt az eredeti bizalmuk a pénzintézetekkel kapcsolatban. A „megengedőbbek” (39 százalék) szemében azonban már részben visszatért a korábbi bizalmi státusz, és ez a tény feltétlenül reménykeltő lehet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.