Legújabb felmérésében a BellResearch kutató- és tanácsadócég a 18-64 éves, bankkapcsolattal rendelkező és internethasználó lakosság körében azt vizsgálta, valóban bekövetkezett-e a bizalomvesztés, sikerült-e már megállítani ezt a folyamatot, és melyek azok a kitörési pontok, amelyek segítségével újra magára találhat a szektor.
A kutatás eredményei szerint a vizsgált célcsoportban tízből hét embernek változott a véleménye a pénzügyi szereplőkkel kapcsolatban. A bizalomvesztés jellemzően nem egyes konkrét cégeket, szervezeteket sújt, hanem az ágazatot összességében – mutatott rá Harsányi Gábor, a BellResearch kutatási osztályvezetője.
Azok, akik másként ítélik meg a pénzügyi szférát, mint a válság előtt, többségében a bankokat vonják felelősségre: közel 80 százalékban említették meg a velük szembeni bizalomvesztést, de majdnem minden második embernek a hitelközvetítőkben, illetve a magánnyugdíj-pénztárakban is megingott a bizalma. A biztosítókról 44 százalék nyilatkozott kedvezőtlenül, és három válaszadóból egy az önkéntes nyugdíjpénztárakra sem tekint úgy, mint korábban. A válságban érintettebb csoportok bizalma nagyobb mértékben sérült, és csak hosszabb idő alatt, több erőfeszítéssel nyerhető vissza – tette hozzá Harsányi Gábor.
A legfőbb kérdés tehát: mit kell tennie a piaci szereplőknek ahhoz, hogy újra megbízhatónak tekintsék őket az ügyfeleik? Legtöbben (a válaszadók 46 százaléka) az összefogást, és a biztosítékrendszert hozták példaként. Minden harmadik válaszadó szerint megbízhatónak, hitelesnek kell látszani. Közel ugyanennyien vélik úgy, hogy a hiteleket különféle biztosításokkal együtt szabad csak kihelyezni, amelyek gondoskodnak az adósról például munkanélküliség vagy egészségkárosodás esetén.
A kutatásban résztvevők több mint fele (56 százalék) nyilatkozott ezt igazolva, és csupán 2 százalék volt azok aránya, akik azt mondták, teljesen visszaállt az eredeti bizalmuk a pénzintézetekkel kapcsolatban. A „megengedőbbek” (39 százalék) szemében azonban már részben visszatért a korábbi bizalmi státusz, és ez a tény feltétlenül reménykeltő lehet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.