A felügyelet honlapján közzétett határozat indoklása szerint egy ügyfél azt kifogásolta, hogy hitelének előtörlesztése során a bank nem a levelében ismertetett mértékű kedvezményes szerződésmódosítási díjat számolta fel. Sérelmezte azt is, hogy bár tévedését elismerte, a különbözetet nem írta jóvá számláján.
A bank fogyasztóvédelmi eljárás során tett nyilatkozata szerint tévesen tájékoztatta az ügyfelet a kedvezményes előtörlesztési lehetőségről, mivel az ügyfél nem deviza jelzáloghitellel, hanem államilag kamattámogatott hitellel rendelkezik.
A PSZÁF megállapította: a bank az adott ügyben nem az elvárható szakmai gondossággal járt el a tájékoztatás során. Az, hogy téves tájékoztatást nyújtott az előtörlesztés során felmerülő költségek összegéről, alkalmas volt arra, hogy befolyásolja az ügyfél döntését, hiszen megfelelő tájékoztatás esetén nem teljesített volna előtörlesztést.
A bírság összegének megállapítása során a PSZÁF enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a hitelintézet a fogyasztóvédelmi eljárás során tévedését elismerte, valamint a teljes és a kedvezményes előtörlesztési díj közötti különbséget (42.139 forint) jóváírta az ügyfél számláján.
A PSZÁF az idén már több esetben szabott ki bírságot pénzügyi szolgáltatókra az ügyfelek tájékoztatására vonatkozó jogszabályok megsértése miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.