"Nem számítok semmilyen nagy katasztrófára" - jelentette ki Juncker a Kurier című osztrák lap pénteki számának nyilatkozva. "Ám nem lehet szó pletykáról, a tesztek a realitáson alapulnak"- hangoztatta. A 91 bank körében végzett stressz-tesztek eredményeit július 23-án hozzák nyilvánosságra.
Juncker óvott attól, hogy alábecsüljék az euróövezet előtt álló gazdasági válság súlyosságát. "Azok, akik úgy tesznek, mintha valamennyi probléma már megoldódott volna, bűnösek abban, hogy félrevezetik a közvéleményt". "Az az igazság, hogy senki sem tudja, hogyan fogunk kikerülni a recesszióból. Újra fel kell fedeznünk a növekedési képességünket" - figyelmeztetett. Juncker szerint az uniós közös valuta erős, és még mindig vonzó a zóna tagjai számára. "Az euró nincs veszélyben" – szögezte le Juncker a Reuters jelentése szerint, mint mondta, egyetlen ország sem fontolgatja komolyan, hogy kilépjen a közös valutaövezetből.
A Bloomberg szerint az európai bankoknak vélhetően több mint 85 milliárd eurót kell előteremteniük ahhoz, hogy megtámogassák tőkehelyzetüket a stressz-tesztek után - hívta fel a figyelmet a Barclays Bank tanulmánya. A spanyol takarékbankoknak várhatóan 36 milliárd euróra, a német tartományi bankoknak 34,5 milliárd euróra, míg a görög bankoknak 8,56 milliárd euróra lesz e célból szükségük, a tanulmány becslése szerint. A Barclays Bankhoz hasonló becslést tett közzé Matt Spick, a Deutsche Bank elemzője. Szerinte a tőkeigény valamivel kevesebb mint 100 milliárd euró lenne.
Miközben Európa feszülten várja a stressz-tesztek eredményét, az amerikai nagybankok meglepetést okoznak milliárdos nyereségeikkel. A JP Morgan csütörtökön közölte, hogy 2010 második negyedébéen az eredménye 77 százalékkal nőtt és 4,8 milliárd dollárt ért el. A számokat azért várták feszülten, mert a JP Morgan az első olyan amerikai nagybank, amely az elmúlt hónapok üzleti forgalmára vonatkozó adatokat feltárta. Pénteken a Bank of America és a Citigroup következik a gyorsjelentési szezonban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.