A biztosítások internetes alkuszokon keresztül történő kötése a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (kgfb) lendült fel. A legolcsóbb ajánlat egyszerű kiválasztásával, majd a szerződés on-line megkötésével tavaly minden negyedik-ötödik autó tulajdonos élt már. Itt annyi papírra van szükség, hogy az alkusznak szóló megbízást - ezt az alkusz e-mailben küldi vissza - ki kell nyomtatni, majd aláírva postán visszajuttatni a feladónak. Ha ugyanannál az alkusznál marad a következő évben is az ügyfél, akkor már tisztán elektronikusan válthat biztosítót.
A mobil telefonnal történő biztosítás vásárlás azért nem egyszerű, mert hozzá kell jutni a kötvényhez is. Ezt egy biztosító néhány éve indult szolgáltatásával úgy oldotta meg, hogy a nagyobb határátkelők felé haladva mobilon rendelhette meg a biztosítást az ügyfél, és mire a határra ért, ott várta a kötvény. Ez a technika nem vált be, mivel meg kellett állni a kötvényért. Ugyanakkor a fizetés egyszerű volt, mivel a mobil szolgáltató a számlában küldte a biztosítási díjat is.
Az autópálya matrica sms-ben történő vásárlása azért egyszerű, mivel kevés adatot kell megadni, és a telefonon a válasz sms-ben megjelenik a visszaigazolás. Hasonló elven működik az Union Biztosító és a T-Mobil utasbiztosítása is. Miután a szolgáltató ismeri az ügyfele személyes adatait ebből elég annyit megadni, amennyi biztosan beazonosítja, illetve az utazás kezdő- és végső dátumát. A visszaigazolás itt egyúttal a kötvény.
Miután a szerződő itt nem választhat több biztosító - részletes - ajánlata közül, a terméket magát is le kellett egyszerűsíteni, és versenyképes áron adni azt. A versenyképességet az adja, hogy a szülőkkel utazó gyerekek képletes áron jutnak biztosításhoz, illetve a világ bármely országába ugyanannyiba kerül a biztosítás.
A biztositas.hu internetes alkusz előzetes adatai szerint a külföldre utazók az idén 300 ezer utasbiztosítást kötnek az interneten, ez 64 százalékos növekedés a múlt évihez képest. E szám eléréséhez több évre volt szükség, mint ahogy a kgfb felfutása is legalább öt évbe telt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.