Április 1-től június 30-ig az európai kártyabirtokosok több mint 1,9 milliárd vásárlási tranzakciót végeztek a MasterCard márkacsaládba tartozó kártyáikkal, beleértve az internetes műveleteket is. 2010. június 30-ig Európa szerte 203 millió MasterCard bankkártyát bocsátottak ki a cég partner bankjai, amely 4 százalékos növekedést jelent 2009 azonos negyedévéhez képest.
MasterCard Europe elnöke, Javier Perez közölte: a növekedés alapját, ahogy eddig is a hitel, betéti és előrefizetéses (prepaid) kártyák adják. Lényegesen nőtt betéti kártya kibocsátás a lengyel, török és belga piacon mind a Maestro, mind a betéti MasterCard kártyafajták esetében. A negyedév során a hitelkártya szegmensben is bizonyítást nyert, hogy a megfelelően összeállított kártyaprogramokra van igény.
Globális szinten a cég 31 százalékos profitbővülésről számolt be, a gyengébb amerikai forgalmat a javuló nemzetközi növekedés egyensúlyozta ki. Az eredmény felülmúlta a Wall Street várakozásait, de a rivális Visa 38 százalékos üzemi eredménynövekedése mögött elmarad. Világszerte 10 százalékkal növekedett a hitelkártyahasználat, míg a betéti kártyákat 29 százalékkal gyakrabban vették igénybe.
Az Egyesült Államokban a hitelkártyahasználat 1,5 százalékkal csökkent, míg a betéti kártyákat 1 százalékkal gyakrabban használták. Az amerikaiak egyébként az elmúlt két évben folyamatosan csökkentették hitelkártyás vásárlásaikat, igaz, a most mért arány a legkisebb mérséklődés 2008 harmadik negyedéve óta – jelenti az AP.
Thomas McCrohan, a Janney Capital Markets elemzője úgy látja, a vásárlók óvatossága továbbra is meghatározó, ez látszik az eredményeken, mindamellett nemigen lehet a jelentésből kikövetkeztetni a gazdaság állapotának változását. A szakértő mindenestre úgy vélte, egyelőre semmi nem utal "W" alakú recesszióra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.