Nem az ár az egyetlen szempont, amit figyelembe vesznek az autósok a biztosítóválasztásnál. Fontos szempont az is, hogy az autós olyan biztosítót válasszon, amely minden körülmények között helytáll ügyfeleiért, és amelynél nem fordulhat elő, hogy fizetésképtelenség miatt végül az ügyfélre hárul a felelősség.
A Generali biztosítónak például több mint 250 millió forintot kellett kifizetnie azon csaknem 700 autós casco biztosítására, akiknek annak idején a csődbe ment MÁV biztosítós kötelezővel rendelkező autóstársaik okoztak kárt – áll a társaság közleményében.
Mivel a kötelező biztosításra a fizetésképtelenné vált társaság nem fizetett, az összetört járművek tulajdonosai kénytelenek voltak – önrész megfizetése mellett – a Generalinál levő casco biztosításuk terhére megtéríttetni az őket ért kárt. A MÁV biztosító csődje csaknem 7 milliárdos terhet hagyott több mint 7 ezer ember vállán, akiktől a károsultak máig húzódó perek útján követelik a kártérítést.
Annak idején a MÁV biztosító azért tudott dömpingárral a piacra lépni, mert új szereplőként nem volt még kárkifizetési költségük. Amint azonban a nagy számú szerződésük nyomán tömegesen megjelentek a töréskárok is, a biztosító nem volt képes szolgáltatni: a szervizek már nem előlegezték meg a javítás költségeit a MÁV biztosítónak, és ezt az ügyfeleknek zsebből kellett megfizetniük.
Kevesen tudják azt is, hogy például személyi sérüléssel és esetleg maradandó egészségkárosodással járó ütközés esetén súlyos milliókba is kerülhet, ha nem áll mögöttünk egy megbízható és fizetőképes biztosítótársaság. A megfelelő kötelező biztosítás a károkozó helyett is téríti ezeket a költségeket. Ha azonban nincs stabil, tőkeerős biztosító a háttérben, egy ilyen karambol komoly egzisztenciális következményekkel is járhat a kárt okozó fél számára.
Veszélyes lehet a túl alacsony ár – figyelmeztetett a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) is. A kgfb-hez kapcsolódóan komoly szolgáltatási feladatai is vannak a biztosítóknak, melyre a díjak jelentik a fedezetet. Az alacsony ár elérése érdekében a biztosítóknak a szolgáltatási oldalból kell lefaragniuk. Az emberek többsége erre csak akkor ébred rá ennek a hátulütőjére, amikor ő kényszerül a károkozó felelősség biztosításának terhére igénybe venni ezeket a szolgáltatásokat.
A piaci tendencia az, hogy a kötelező és a casco gépjármű biztosítás együtt kezelik, hiszen a szolgáltatási oldalon azonos a kárrendezés folyamata. Az autósoknak is kényelmesebb, ha a két biztosítás egy helyen van, hiszen így több kedvezményhez juthatnak és egyszerűbb az ügyintézés is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.