Tavaly ilyenkor még 150-nél kevesebb, ma viszont már több mint 1700 hitelátvállalással kínált személygépkocsit hirdettek a legnagyobb használtautó-portálon. Arra ugyan nincs adat, hogy ezek közül hány talál vevőre, viszont egyre több az olyan kétségbeesett autótulajdonos, aki fizetne is, csak valaki vegye át a hiteltörlesztést. Ezzel párhuzamosan az elmúlt egy évben jelentősen csökkent a hitelteherrel együtt eladni kívánt autók átlagos ára is: a tavaly augusztusi csaknem 3 millió forintról mára 1,6 millióra esett a kínálati árszint.
Ne felejtsük el, hogy nemcsak a lakásvásárlók vettek fel deviza alapú hitelt: 2008 végéig az autóvásárlások esetében mintegy 85 százalékos volt a devizahitelek aránya – emlékeztet Lévai Gábor, a 44 tagú Magyar Lízingszövetség főtitkára, hozzáfűzve: ma nyilván azok próbálnak megszabadulni hitelre vásárolt autójuktól, akik már nem tudják fizetni a frank erősödése miatt folyamatosan emelkedő havi törlesztőrészletet. De itt is két kategóriáról beszélhetünk. A 2009 előtti évekre jellemző nagyon alacsony, jobbára nulla önrésszel, tíz évre felvett hitelkonstrukcióknál – a forint gyengülése, illetve a svájci frank erősödése miatt – mára a tőketartozás magasabb lett, mint az autó forgalmi értéke.
A hitelátruházás nem automatikus folyamat, hiszen ahhoz a finanszírozó pénzintézet hozzájárulására is szükség van. Ilyen esetekben az új tulajdonossal új szerződést kötnek. A használtautó-portálon átlagosan 1,6 millió forintért hirdetetett „hiteles” kocsik átlagéletkora 6,5 év, vagyis azokban az években kerültek forgalomba, amikor a „nulla-tízes” (önerő nélküli, tízéves futamidejű) hitelkonstrukció uralta a piacot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.