A jelenlegi szabályozás ugyanis éppen a legtöbb kárt okozó, M4-es kategóriába sorolt ügyfeleknek kedvez. Az FBAMSZ szerint a baleseti adóból még más problémák is lehetnek. A biztosítóknak a befizetett díjakból először az adót kell levonniuk, csak ezután következik maga a biztosítási díj, így aki csak a kötelező tarifájáról szóló csekket fizeti be, a baleseti adót viszont nem rendezi, annak díjhátraléka keletkezik majd. Az autós kálváriája ezzel még nem ér véget, a biztosítatlan napokra ugyanis fedezetlenségi díjat kell majd fizetni, amelynek az összege igen magas (személyautóra 270–560 forint naponta), ráadásul ebben az időszakban a baleseti adót is a fedezetlenségi díj alapján kell leróni.
Az idén egyébként várhatóan kevesebben váltanak biztosítót, mint az elmúlt években. Az FBAMSZ-nél a tavalyi 1,25 millió után most csak 800 ezer körüli váltóval számolnak. Ami érdekesség: az alkuszok tapasztalatai szerint az ügyfeleket is elkezdte aggasztani a díjak csökkenése. Sokan attól tartanak, a mostani, 13 ezer forint körüli átlagdíjak már nem lesznek elegendők az okozott károk rendezésére. A szövetség szerint az aggodalom jogos lehet: bár a személyi sérüléses balesetek száma csökken, a károsultak egyre magasabb kártérítést kérnek a biztosítóktól, amelyeknek nemritkán a sérült élete végéig fizetniük kell a járadékokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.