Ezt igazolták a több mint egy éves tesztelés tapasztalatai, amelynek során a csuklós és a szóló buszok több 10 ezer kilométert tettek meg - mondta az idén várhatóan 6,5 milliárd forintot meghaladó árbevételre számító cégcsoport kereskedelmi igazgatója az MTI-nek kedden.
Stemler József ismertetése szerint törekvésük, hogy a Volán társaságok után a budapesti közösségi közlekedésben is megjelenhessenek magyar gyártmányú autóbuszaikkal. A városi-elővárosi autóbusz kategóriában a Credo Citadell 19 típusú csuklós autóbusz kapta az Év haszongépjárműve címet a Magyarországon megjelenő Camion Truck & Bus Magazin című szaklap 2011. évi közönségszavazásán.
A Credo Citadell 19-et a Szombath Imre főkonstruktőr vezette magyar mérnökcsoport fejlesztette ki. Az alacsony padlós autóbuszt az Euró-5-ös normánál szigorúbb, EEV emissziós szabványokat teljesítő Fiat FPT dízelmotorral szerelték fel. A külföldi főegységek ellenére az autóbuszok komponenseinek több mint a fele magyar termék.
A cégcsoport a sorozatgyártásra készen áll, mosonmagyaróvári új autóbuszgyárában egy műszakban évi 500 busz is készülhet. Az idén azonban várhatóan száznál kevesebb buszt gyártanak, míg tavaly 120 jármű megrendelésnek tettek eleget.
Cégcsoport szinten mégis nyereséges lesz a vállalkozás a prognózisok szerint, köszönhetően az export bérmunkáknak és a mezőgazdasági gépek iránti kereslet növekedésének. A Kravtex 450 munkatársat foglalkoztat, s beruházásokra több mint fél milliárd forintot költ ez évben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.