A brit pénzügyi ombudsmani hivatal közlése szerint 2012 első felében megduplázódott a hitelbiztosításokkal kapcsolatos panaszok száma. Ezeket a konstrukciókat kölcsönökhöz kapcsolják a bankok, a díjfizetés fejében az ügyfél részben mentesülhet a részletfizetés alól, amennyiben baleset éri vagy más okból akadályoztatva van.
Az ombudsmani hivatal tájékoztatása szerint számtalan brit bank olyan ügyfeleknek értékesített ilyen konstrukciókat, aki nem is voltak jogosultak annak igénybevételére. A szervezethez naponta mintegy ezerötszáz új panasz érkezik, a 2011 első felében regisztrált 49 419 darabhoz képest 2012 első hat hónapjában 85 562 panasz futott be. A hitelbiztosítással kapcsolatos bejelentések az összes panasz 63 százalékát tették ki és a Reuters szerint a brit bankok már félretettek 10 milliárd fontot a kártérítésekre.
Az ügyben leginkább a Lloyds érintett csaknem 28 ezer panasszal, de a második helyezett Barclays is 24 ezernél több kifogást kezel. Előbbi 4,3 milliárd fontot, utóbbi 1,3 milliárd fontot különített el az ügyek költségeire.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.