Mindössze 1610 panasz érkezett a PSZÁF-hoz a harmadik negyedévben a pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatban, ez alig 40 százaléka az egy évvel korábbinak, és az előző negyedévhez képest is csökkenést tapasztalt a hatóság. Az éves szintű drámai csökkenés legfőbb oka, hogy a pénztári szektorra érkező panaszok száma beállt a korábban szokásos szintre, néhány tucatra. Tavaly a reálhozam-osztás idején több mint 2200 panasz futott be erre a szektorra vonatkozóan.
Az idei harmadik negyedben a legtöbb panasz a pénzpiac szereplőire érkezett, több mint 1000 beadványt nyújtotta be. A második legtöbb kifogás a biztosítókkal kapcsolatban került a PSZÁF-hoz, 384 darab, de összességében véve mindkét szektorra beérkező reklamációk száma csökkent a második negyedévhez képest. A pénzpiacon belül a bankokra 804 panasz érkezett, a pénzügyi vállalkozásokra – amelyek piaci súlya lényegesen kisebb – 225-en panaszkodtak. A legtöbb reklamáció a hitelezéssel kapcsolatos, ez teszi ki a szektorra érkező panaszok csaknem háromnegyedét. Az első helyen a deviza lakás- és jelzáloghitelek állnak, de az autó- és személyi hitelekre is százas nagyságrendben érkezik panasz. A legtöbb ügyfélnek az elszámolásokkal kapcsolatban vannak kifogásai, se a tájékoztatás hiányossága vagy a szolgáltatás minősége is gyakori panasz.
A szolgáltatók közül az OTP-re érkezett a legtöbb panasz, 176 darab, de a panaszok száma arányaiban véve kisebb volt, mint a hitelintézet piaci részesedése. Rosszul szerepelt viszont a statisztikában az Axa Bank, amelyre 77 panasz érkezett, ez a kifogások csaknem 9 százalékát jelenti, holott a hitelintézet piaci részesedése alig haladja meg az 1 százalékot.
A biztosítási piacon kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás és a lakásbiztosítás viszi a prímet a panaszokat illetően. Ennek vélhetően az is az oka, hogy ezekből van a legtöbb szerződés. A vezető panaszok a kárigény elutasítása, ezt követi a túl kicsi biztosítási összeg. A legtöbb panasz a Generalira érkezett, 57 darab, a második helyen a Groupama Garancia áll 51 reklamációval. A piacvezető Allianz csak a harmadik helyen áll 35 kifogással. Piaci részesedéséhez képest viszonylag sok panasz érkezik az MKB-ra és a KÖBE-re.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.