- Több alkalommal is hangsúlyozta, hogy a több lábon állás a mostani piaci körülmények között elengedhetetlen…
- Világosan látszik, hogy az életbiztosítási szegmensre erőteljesen rányomta bélyegét a megváltozott gazdasági környezet, s ahhoz, hogy a BROKERNET Csoport előre tudjon lépni, a portfólió jóval intenzívebb diverzifikálására van szükség.
Ennek egyik irányát az egészségbiztosítási termékekben látom, amelyhez az alapot az idén életbelépett jogszabályváltozás teremtette meg, miszerint ez a juttatási forma teljes mértékben köztehermentessé vált a cégek számára. Bár már az év elején is úgy véltük, ez egy komoly piaci frontot nyithat meg a hazai biztosítók számára, - hiszen mindeddig ezt a biztosítási elemet úgy köthették a munkáltatók a dolgozóikra, hogy a közterheket ki kellett utána fizetni - ám az áttörést véleményem szerint a jövő év már meghozhatja. A felmérések szerint ugyanis a cafeteria rendszerben 2013-ban már komoly helyre tornázhatja fel magát ez a juttatási forma, főként, hogy az eddig leginkább állami szakrendelőt felkeresők, s ezáltal a magyar egészségügy helyzetét saját bőrükön is érzők számára vonzó alternatívát jelenthet az egészségbiztosítás, amelynek díját a munkaadójuk fizetné. A tendenciát egyébként jól mutatja, hogy a nyugat-európai országokban az egészségügyi kiadások egynegyedét magánbiztosítások fedezik. Kérdés persze, hogy a hazai piac eljuthat-e ilyen szintre, az már mindenesetre látható, hogy bőven rejt magában növekedési potenciált ez a szegmens, s egyes várakozások szerint középtávon akár 50-60 milliárd forintos éves díjbevételt is generálhat. Csak megjegyezném, jelenleg mintegy 1200 milliárd forintot költ az ország egészségügyi kiadásokra, amiben a paraszolvencia még nincsen benne.
- Míg az unióban az egészségügyi öngondoskodás szervezett formában történik, kiegészítő pénztárak és magánbiztosítók kezelik tagjaik pénzét, addig nálunk erre a paraszolvencia a válasz. Véleménye szerint a jogszabályváltozás nyomán ez a helyzet gyökeresen megváltozhat?
- Kétségtelen, hogy miután ezt a biztosítási elemet úgy köthették a munkáltatók a dolgozóikra, hogy a közterheket ki kellett utána fizetni, a baleset- és egészségbiztosítási piac egyelőre nem „indult be” hazánkban. Emellett persze a hálapénz-rendszer is gátja az ilyen típusú öngondoskodás terjedésének, hiszen többen úgy gondolják, miért fizessenek rendszeresen, ha elég csak akkor fizetni, ha baj van. Ám úgy vélem, hogy a jogszabályváltozás nyomán ez változhat, hiszen az egészségbiztosításban mindenki érintett. A statisztikák szerint szakorvoshoz évente 2-3 alakalommal fordulnak az emberek, s többségük kizárólag az állami szakrendelőt keresi fel, amelynek szolgáltatási színvonala sajnálatos módon egyre romlik. Az egészségbiztosítás pedig lehetővé teszi, hogy abból mind a munkáltatónak, mind a munkavállalónak előnye származzon. A társaság ugyanis a dolgozóinak komoly segítséget nyújthat abban, hogy a gyógyulásuk minél gyorsabb, hatékonyabb lehessen, így az alkalmazott mielőbb munkába is állhasson, ráadásul a dolgozói lojalitás is fontos tényező, hiszen olyan juttatási formát kínál, amely a mostani környezetben komoly versenyelőnyt jelenthet számára. Másfelől az alkalmazottnak is vonzó elemet jelenthet, hiszen olyan minőségi szolgáltatásokban részesülhetnek, amelyet eddig a magánszolgáltatók magas árai miatt nem tudtak igénybe venni. S bízom benne, hogy idővel a lakosság "biztosítástudatossága" növekszik, és egyre fontosabbnak tartják azt, hogy anyagi védelmet tudjanak a hátuk mögött akár betegség esetére is.
- Az életbiztosítás előnyeit aligha kell már bárkinek is elmagyarázni, ám az egészségbiztosítást illetően – jóllehet a hazai piacon már hosszú idő óta jelen van – már aligha ilyen egyértelmű a helyzet. Mit lehetne kiemelni a konstrukcióval kapcsolatban?
- A piacon újonnan megjelenő termékek nem összegbiztosítást nyújtanak, hanem szolgáltatásbiztosítást. Mit is jelent mindez? A magánszemély nem egyösszegű anyagi szolgáltatást kap kézhez a választott biztosítási összeg alapján, hanem szolgáltatást, a kórház tehát közvetlenül a biztosítóval rendezi az eseményt, azaz nem kell semmilyen pénzügyi kérdést intéznie. Az illetőnek bármilyen egészségügyi problémája akad, az ’útját’ megszervezi az ügyfélszolgálat, nem kell sorban állnia, várólistáznia, tudja, hogy milyen időpontban hova mehet, nem beszélve a szolgáltatás színvonaláról. A termékeket ugyanis olyan magán-egészségügyi szolgáltatókkal kötik meg a biztosítók, amelyek minőségi ellátást nyújtanak. A konstrukciók kiterjednek a teljes járóbeteg ellátásra, illetve a járóbeteg ellátásba is bevonható, ráadásul kiegészülhetnek összegbiztosítással is, ami például műtétek esetén a kórházi napi térítést fedezi.
A kör ráadásul folyamatosan bővül, a piacon folyamatosak az újítások, s a BROKERNET Csoport ügyfelei is egyre sokrétűbb, nyugat-európai színvonalat nyújtó szolgáltatások között válogathatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.